نوشته شده توسط : وصالی

سازمان تحقیقات قهوه تخمین زده است که حدود ۷۰ درصد قهوه جهان از دانه های قهوه عربیکا تهیه می شود. عربیکا وقتی در حد متعادل و با افزودنی های محدود مصرف می شود، فواید تغذیه ای بی شماری را ارائه می دهد. در حالی که از فنجان قهوه سرشار از طراوت لذت می برید، می توانید مطمئن باشید که از مزایای بسیار خوبی برای سلامتی نیز بهره مند خواهید شد. در ادامه این مقاله از قهوه خانه خواص قهوه عربیکا برای سلامتی شرح داده شده است:

کاهش خطر آلزایمر با دانه قهوه عربیکا
آلزایمر یک بیماری است که معمولاً در افراد مسن بالای ۶۵ سال مشاهده می شود. این بیماری با تخریب عملکرد اعصاب ارتباط تنگاتنگی دارد و در نتیجه سیستم مغزی را مختل می کند. آلزایمر می تواند به دلایل مختلفی مانند ژنتیک، سبک زندگی ناسالم، مصرف زیاد مواد شیمیایی، محیط ناسالم، سکته مغزی و غیره ایجاد شود. مشخص شده است که مصرف قهوه می تواند از مغز شما در برابر آلزایمر و هر بیماری دیگری که با تخریب عصبی مرتبط است، محافظت کند. مصرف قهوه، به ویژه قهوه عربیکا به طور منظم به شما در محافظت از ابتلا به این بیماری کمک می کند.

ایجاد روحیه خوب با مصرف دانه قهوه عربیکا
آیا تا به حال متوجه شده اید که هر بار که قهوه می نوشید، بلافاصله احساس انرژی و نشاط بیشتری می کنید. تعجب آور نیست، زیرا قهوه واقعا یک نوشیدنی انرژی زا است که می تواند مغز شما را برای ترشح هورمون اندورفین تحریک کند، که برای ایجاد احساس شادی و نشاط بسیار مفید است.

غلبه بر استرس با مصرف دانه قهوه عربیکا
کارهای زیاد و فعالیت های روزانه شایع ترین محرک هایی است که باعث می شوند افراد از استرس رنج ببرند، به ویژه کسانی که در یک شهر بزرگ زندگی و کار می کنند. نوشیدن یک فنجان قهوه عربیکا قبل از شروع روز یا بعد از ظهر، سطح استرس را کاهش داده و بر آن غلبه می کند.

نوشیدن قهوه باعث می شود، مغز شما برای داشتن آرامش بیشتر تحریک شود. با داشتن احساس آرامش، می توانید بدون ترس از استرس، فعالیت های روزانه خود را به خوبی مدیریت کنید. این یکی از بهترین مزایای قهوه عربیکا برای سلامتی است که ما همیشه می توانیم از آن استفاده کنیم.

درمان دیابت با مصرف دانه قهوه عربیکا
یکی دیگر از مزایای نوشیدن قهوه، به حداقل رساندن اثرات بالقوه بیماری دیابت است. ویتامین ها و کافئین موجود در قهوه عربیکا به بدن شما کمک می کند تا با افزایش متابولیسم سطح هورمون انسولین را افزایش دهد. با داشتن انسولین کافی احتمال ابتلا به بیماری دیابت به حداقل می رسد.

به طور طبیعی حاوی کافئین است
هنگامی که قهوه عربیکا به مقدار متوسط ​​مصرف می شود، منبع عالی کافئین است که به افزایش انرژی برای بیدار شدن و هوشیار ماندن شما کمک می کند. طبق تحقیقات آکادمی تغذیه و رژیم درمانی، مصرف بیش از ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلی گرم قهوه در روز می تواند به شما کمک کند هوشیار و سرحال بمانید.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 آبان 1400 | نظرات ()