نوشته شده توسط : وصالی

بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

یکی از بخش های اصلی در طراحی وب سایت سطح بالا ، بدون شک داشتن یک تجربه کاربری عالی است.

در حال حاضر بسیاری از شرکت ها در تجربه کاربری وب سایت خود سرمایه گذاری می کنند تا بتوانند در رقابت با سایر شرکت ها پیروز شوند. در هنگام استفاده از وبسایت یا برنامه ، کاربر باید توسط شما هدایت و راهنمایی شود .

بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

دریافت بازخورد کاربران در مورد رابط کاربری

سریعترین و آسان ترین راه برای دریافت بازخورد از کاربران شما، توسط تیم پشتیبانی مشتریان امکان پذیر است.

تیم پشتیبانی بیشتر وقت خود را با صحبت کردن با مشتریان صرف می کند و آنها با آنچه که مشتریان می خواهند در سایت شما تجربه کنند و آنچه باید در سایتتان بهبود یابد ، بیشتر آشنایی دارند .

اگر می خواهید بدانید که آیا رابط کاربری شما گیج کننده است یا نه ، شما فقط از کاربر برنامه بخواهید که نظر خودش را در مورد رابط کاربریتان اعلام کند .

به این ترتیب، بازخورد فوری دریافت می کنید و می توانید رو به جلو حرکت کنید و آن ایده را به فهرست کارهایتان اضافه کنید . صرف نظر از اینکه مشکلی خاص در تجربه کاربری وجود دارد یا خیر ، صحبت کردن با مشتریان  می تواند به شما کمک کند که انتظارات آنها برای حل مشکل را درک کنید .

کسب موفقیت در گرو جذب رضایت مشتری است

اگر می خواهید موفقیت کسب کنید باید به کاربران خود اجازه موفق شدن بدهید . تنها راه رسیدن به موفقیت این است که آنچه که مشتری شما فکر می کند برایش موفقیت به ارمغان می آورد را بدانید و بدانید که چه چیزی آنها به سمت محصول یا وب سایت شما سوق می دهد و آنها از وب سایت یا محصول شما چه انتظاری دارند .

هر کاربر جدیدی که از وبسایت شما استفاده می کند، به دنبال موفقیت و پیشرفت  است. آنچه که باید انجام دهید، این است که اطمینان حاصل کنید که آنها بدانند که در مسیر درستی برای دستیابی به موفقیت مد نظر شان قرار دارند .

در اینجا چند نکته و ترفند برای دستیابی به این امر وجود دارد:

  • درک نقش هایی که وبسایت یا محصول شما ایفا می کند .

     

    بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

    بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

به عنوان مثال، با یک ابزار مدیریت پروژه، پلت فرم شما ممکن است به عنوان راهی برای افزایش بهره وری و یا برای  بهبود کاربران در کار از راه دور استفاده شود.

  • درک اینکه کدام یک از نقش ها در موفقیت تاثیر دارند
بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

یک گام ساده می توانید از کاربران خود بخواهید آنچه را که آنها می خواهند با محصول شما به دست آورند را توضیح دهند. به این صورت شما راه حل هایی را پیدا خواهید کرد که در یک دوره ی کوتاه مدت به شما فرصتی برای ایجاد تغییرات بزرگ را می دهد.

  • کاربران را در چگونگی استفاده بهتر از آنچه که شما ارائه می دهید آموزش دهید .

شما باید مسیرهای خاصی داشته باشید که از طریق آن کاربران را هدایت کنید و این ویژگی ها باید به آنها کمک کند که به آنچه که آنها “موفقیت” می نامند ، دست یابند .

هنگامی که شما می دانید هدف کاربران چیست، شما می توانید جریان وب سایت یا محصول خود را برای رسیدن به هدفشان طراحی کنید. این کار به راحتی انجام می شود با پرسیدن اینکه کاربران چه چیزی را می خواهند بدست آورند و چه چیزی را موفقیت در نظر می گیرند .

  • تعداد افرادی که از خرید در وب سایت شما پشیمان می شوند را کم کنید .

اکثر وبسایت ها صبر خواهند کرد تا مشتریان از دست بروند و سپس می پرسند چگونه مشتریان را برگردانیم . به جای این کار مطمئن شوید که می دانید چه اتفاقی افتاده ، با مشتری صحبت کنید و چگونگی بهبود خدمات خود را دریابید و انجام دهید .

  • بدانید مردم چگونه وب سایت یا محصول شما را توصیف می کنند .

هنگامی که هیچ بازخوردی دریافت نمی کنید، یا کسی می گوید که همه چیز عالی است، این می تواند به این معنی باشد که آنها زمان کافی برای پیدا کردن نقص را نداشته اند یا اینکه شما سوالات درست را نپرسیده اید .

موردی که باید در نظر داشته باشید این است که هیچ چیز کامل نیست. همیشه جایی برای بهبود وجود دارد و شما باید آن را به کار ببرید .

کاربر ممکن است درباره یک مشکل به شما چیزی نگوید زیرا فکر می کند مشکل کوچکی است، اما اگر گفتگو را شروع کنید، احتمالا بینش واقعی در مورد نحوه استفاده و تجربه کاربر نسبت به  وب سایت یا محصول خود را خواهید یافت .

بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

شما منبع طلایی تجربه کاربری  را پیش رو دارید

هر زمان که یک مشتری در مورد یک مشکل به شما می گوید، بدانید که این یک مشکل نیست، بلکه فرصتی است که می توانید رو به جلو حرکت کنید . البته اطلاعات خام  و گفتن مشکل همیشه مفید نیست و شما نمی توانید همیشه راه حل های جدیدی را برای هر مشکل ارائه کنید .

آنچه که باید به خاطر داشته باشید این است که کسی برنده است که کاربر او را پشتیبانی و کمک کند . بنابراین از پشتیبانی کاربر استفاده کنید تا محصول و وب سایت خود را ارتقا دهید و در بدترین حالت ، شما حداقل یک مشکل را در کوتاه مدت حل کرده اید .

در بهترین حالت، شما یک جهش بزرگ به جلو از نظر UI و UX، انجام داده اید و یا یک ویژگی با نام تجاری جدید ارائه خواهید کرد . در این صورت کاربران شما در واقع با محصول یا وب سایت شما مرتبط هستند.

تجربه کاربر

فرآیند ساخت تجربه کاربر عالی چیزی نیست که شما بتوانید آن را یک شبه به دست آورید، بلکه برای رسیدن یه آن زمان لازم است. با این حال بسیار مهم است که UX خود را ارزیابی کنید و به طور مداوم برای بهبود آن کار کنید. شما باید هر بار به آخرینآپدیت نگاه کنید و چند سوال را از خودتان بپرسید.

آیا شما نیاز به بهبود تعاملات دارید؟ ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند و آن را حل کنید. آیا همه اهداف شما را درک می کنند ؟  آیا همه می دانند که محصول شما چگونه کار می کند؟

شرکت طراحی سایت وب افرا با تیمی مجرب در خدمت شماست تا در بهینه سازی سایت و تجربه کاربر سایت یا محصول شما را یاری سازد . با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در مورد بهبود تجربه کاربر در وب سایت شما را راهنمایی کنند .



:: برچسب‌ها: بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک , بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وصالی

شاید برای شما جالب باشد بدانید ۱۰ وب سایت برتر دنیا کدامند ؟

پیج رنک ، الکسا ، رتبه الکسا

پیج رنک ، الکسا ، رتبه الکسا

البته مرجع ما این بار پیج رنک گوگل نیست بلکه رتبه بندی وب سایت الکسا است .

اجازه بدهید ابتدا کمی درباره الکسا برای شما بگویم :

وب سایت الکسا در سال ۱۹۹۶ تاسیس شد. این شرکت یکی از زیر مجموعه های شرکت آمازون به حساب می آید.

نام این وب سایت به  احترام  کتابخانه اسکندریه مصر به عنوان یکی از بزرگترین محل‌های دانش در مقابل این که دنیای اینترنت قابلیت تبدیل شدن به چنین محلی را دارد، انتخاب شده است. این شرکت به صورت ماهیانه وب سایتها را آنالیز کرده و براساس ترافیک ماهیانه رتبه بندی می کند ،  این شرکت دارای نوار ابزاری است که می‌تواند به کاربرانش اعلام کند تا بعد از صفحه در حال مشاهده به چه صفحه وبی بروند که این پیشنهاد براساس آنالیز ترافیک کاربر می‌باشد. همچنین الکسا با ارائه نمودارهایی در زمینه موارد ذکر شده در طول بازه‌های زمانی مختلف ۱ روزه تا ۲ ساله به مدیریت وب سایت‌ها کمک می‌کند تا آنالیز و بررسی دقیقی از وب سایت خود داشته باشند.

اما رتبه های یک تا ده به قرار زیر است :

رتبه ۱  – گوگل   (که کاملا قابل پیشبینی بود )

رتبه ۲ – فیس بوک (باز هم قابل پیشبینی بود)

رتبه ۳ – یوتیوب ( از نظر ترافیک ماهیانه بسیار بالا بوده است بدلیل واکشی فیلم ها وکلیپ ها اما در تعداد کاربران نتوانسته با گوگل و فیسبوک رقابت کند)

رتبه ۴ – یاهو ( خب بعد از گوگل بالاترین جستجو را داراست )

رتبه ۵ – بایدو ( نسخه چینی گوگل که بدجوری در حال تعقیب گوگل است اما در چین )

رتبه ۶ – ویکی پدیا ( به نظر می رسید باید بالاتر باشد )

رتبه ۷ – کیوکیو ( باز هم یک سایت چینی که به مدد تعداد کاربران زیاد توانسته این رتبه را کسب نماید ، کیوکیو واحد پول مجازی چین است )

رتبه ۸ – تائوبائو ( فروشگاه مجازی چینی که تقریبا تمام کاربرانش چینی هستند اما خب ترافیک ماهیانه بالایی دارد)

رتبه ۹ – لایو ( بالاخره از خانواده مایکروسافت یکی رتبه زیر ۱۰ را کسب کرد ، ایمیل رایگان و سرویسهای دیگر باعث این ترافیک از سراسر دنیا شده)

رتبه ۱۰ – تویتر (یک شبکه اجتماعی فوق العاده منظم که اگر رتبه بندی دست من بود رتبه اول بعد از گوگل را به او می دادم )

از این جهت که الکسا بین مراجعه کنندگان محلی و غیر محلی هیچ تفاوتی قائل نمی شود شاید رتبه بندی آن هم کمی غیر منصفانه به نظر برسد در حالیکه گوگل اگر چه ترافیک محلی را در پیج رنک محاسبه نمی کند اما بسیار دقیق کاربران محلی و غیر محلی و حتی اسپم ها را شناسایی می کند ، خب وب سایتی که تنها در یک کشور کاربرد و کاربر دارد نمی تواند در صدر برترینهای جهانی قرار بگیرد اما در الکسا بی هیچ تفاوتی این اتفاق می افتد.

البته الکسا به صورت محلی (لوکال) نیز رتبه بندی دارد و نکته جالب توجه این است که تنها کشوری که من دیدم شبکه های اجتماعی جهانی رتبه بالایی در آن کسب نکرده اند ایران است و آن هم به دلیل فیلترینک این شبکه ها در ایران است و تنها سایت خارجی که در ایران رتبه بالایی دارد گوگل است .

منبع: سایت رایان مهر



:: برچسب‌ها: وب سایت های برتر دنیا , وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وصالی

فریم ورک ها به برنامه نویسان کمک میکند که آسانتر کار کنند.

آنها باعث افزایش بهره وری می شوند و برای نمونه سازی سریع و سایت ها بسیار مناسب هستند. علاوه بر این، آنها مزایایی مانند سازگاری متقابل مرورگر و اجزای آماده CSS را ارائه می دهند.

اساسا، با استفاده از یک فریم ورک سمت کاربری (front-end) به این معنی است که شما مجبور نیستید هر بار که یک وب سایت جدید و یا یک برنامه وب طراحی می کنید از ابتدا شروع کنید.

فریم ورک های front-end که به عنوان فریم ورک های css هم نامیده می شوند، معمولا از یک سری فایهایی تشکیل شده اند مثل css jsvascript

درحالیکه فریم ورک های سمت کاربری (front-end) بسیار زیاد هستند. دوتا از محبوب ترین فریم ورک ها، بوتسترپ (bootstrap) و فاندیشن (foundation) هستند. اگرچه بسیار شبیه به هم هستند اما هنگام طراحی سایت تفاوت های کلیدی دارند.

در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که کدام فریم ورک برای شما، نسبت به اهداف و سبکی که درنظر دارید، مناسب تر است.

بوتسترپ 

داستان شروع بوتسترپ

فریم ورک بوتسترپ برای اولین بار در اواسط سال 2010 توسط کارکنان Mark Otto در توییتر ساخته شد. در ابتدا یک فریم ورک داخلی بود اما بعدا در 19 اوت 2011 به عموم منتشر شد.

فاندیشن 

داستان شروع فاندیشن

فاندیشن نیز به عنوان یک فریم ورک داخلی در سال 2008  توسط شرکت Zurb ایجاد شد و آن را در پاییز 2011 در اختیار عموم قرار داد.

با گذشت زمان، فاندیشن نسخه های بیشتری نسبت به بوتسترپ انتشار داد ( به این معنی که کدام یک از آنها زمان بیشتری برای تنظیم دقیق و حل مشکلات صرف کرده اند). با این حال، کاربرانی که از بوتسترپ استفاده می کنند بیشتر هستند.

شباهت های مابین بوتسترپ و فاندیشن

  1. منبع باز (open source)

هر دو فریم ورک تحت مجوز MIT ساخته شده اند، به این معنی که انها برای استفاده و انطباق، آزاد و کدباز هستند.

  1. واکنشگرا (یا mobile first)

یک سایت واکنشگرا، اساسا به این معنی است که وبسایت یا برنامه وب میتواند به صورت یکپارچه در اندازههای صفحه نمایش، موبایل، رایانه رومیزی و دسکتاپ و .. کار کند.

  1. سیستم 12گرید

یک سیستم گرید بندی در فریم ورک، به شما این امکان را می دهد که با قدرت بیشتری چیدمان صفحه سایت یا وب اپلیکیشن خود را طراحی کنید.

هر دو فریم ورک عبارتند از:

  • سطر ها و ستون ها
  • توانایی کشیدن ستون در ردیفها و بالعکسپ

Figure 1 - نمونه گرید بندی بوتسترپ

Figure 2 - نمونه گرید بندی فاندیشن

  1. سبک اجزای css

بوتسترپ و فاندیشن هر دو "پیش طراحی شده" و اجزای "آماده به کار" ارائه شده اند. مانند موارد زیر:

  • نوار ناوبری
  • دکمه ها
  • صفحه بندی
  • برچسب ها
  • نوار پیشرفت
  • و ...

 

  1. افزونه های اختیاری جاوااسکریپت

این افزونه های JS برای افزودن انواع خاصی از ویژگی های پیشرفته تر در front-end کار را برای برنامه نویسان آسان تر میکند؛ مانند منو های ساید بار یا پاپ اپ ها.

بوتسترپ دارای 12 افزونه است درحالیکه فاندیشن دارای 15 افزونه است.



:: برچسب‌ها: بررسی فریم ورک های بوتسترپ و فاندیشن در طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وصالی

طراحی وب سایت با وردپرس و توسعه ی آن

تیم ما ارائه دهنده طراحی و توسعه وب سایت وردپرسی کامل است که شامل نام تجاری، بهینه سازی موتور جستجو و تمرکز بر روی افزایش بازدید کنندگان است.

تیم طراحی ما از تکنولوژی و کدها استفاده می کند و همچنین بر روی جذب مشتری و تجربه کاربر از سایت تمرکز می کند . پروژه های طراحی وب ما در صفحه نتایج موتور جستجو از طریق محتوا سازی و بهینه سازی صفحه بالا می آید . تیم ما با طراحی سایت مشتری محور به شما کمک می کند درامد دلخواه خود را بدست آورید .

مواردی که برای طراحی یک وب سایت جذاب ضروری است .

اگر طرحی منحصر به فرد دارید که می خواهید ایجاد کنید، ما یک وب سایت سفارشی را  طراجی خواهیم کرد که انواع پست های سفارشی، طبقه بندی ها، API ها و / یا پلاگین هایی را که برای الزامات پروژه شما طراحی شده و کد گذاری شده را داشته باشد.

تمام طرح های طراحی وب سایت و توسعه پروژه در امتداد یک فرایند ساختاری است که به ما کمک می کند پروژه شما را در زمان و با بودجه موردنظرتان اجرا کنیم. هر پروژه توسط یک مدیر پروژه متخصص رهبری می شود که وظیفه ی مدیریت تیم پروژه شامل  یک کارشناس جستجوگر، طراح گرافیک، مدیر محتوا و تیم coding front و backend را بر عهده دارد .

تیم طراحی وب افرا به مزایای بهینه سازی موتورهای جستجو معتقد است ، بنابراین اطمینان حاصل خواهیم کرد که  بهینه سازی موتور های جستجو بخشی جدایی ناپذیر از پروژه شما باشند . تحقیقات رقابتی و انتخاب کلمات کلیدی مناسب ، ساخت نقشه  سایت و بهینه سازی صفحات ، و در آخر ایجاد یک وب سایت که موتورهای جستجو را جذب کند و ترافیک سایت شما را بالا ببرد تا منجر به کسب درامد شما بشود ؛ از جمله فعالیت های تیم طراحی وب سایت وب افرا است .

طراحی وب سایت با وردپرس

طراحی وب سایت با وردپرس

ویژگی های پروژه های طراحی وب سایت وردپرس سفارشی با تاکید بر بهینه سازی موتورهای جستجو

  • موضوع و اهداف بازاریابی
  • موضوع و اهداف وب سایت جدید
  • ارائه محصول یا خدمات در وب سایت جدید
  • شناسایی مخاطبان هدف و شخصی که بازدید کننده وب سایت خواهد بود .
  • جهت و اهداف نام تجاری
  • معرفی وب سایت های قبلی
  • وب سایت های الهام بخش (وب سایت هایی که دوست دارید وب سایتتان شبیه آن ها باشد )
  • کلمات کلیدی متمرکز برای بالا بردن سئوی سایت
  • کلید واژه برای نقشه برداری محتوای سایت
  • بهبود و بهینه سازی وب سایت مورد نیاز
  • سنجش کارایی و پیشرفت وب سایت
  • ارائه ی محتوا مناسب
  • نتایج مورد نظر ترافیک وب سایت
طراحی وب سایت با وردپرس

طراحی وب سایت با وردپرس

وب سایت های وردپرس وب افرا با آخرین تکنولوژی ساخته می شوند 

  • تم های وردپرس ما ریسپانسیو هستند، به این معنی که آنها به طور خودکار با دستگاه های تلفن همراه مانند اپل و iPads سازگار هستند . طراحی وب پاسخگو (همچنین به عنوان RWD شناخته می شود) یک رویکرد طراحی وب است که امکان مشاهده مطلوب را در طیف وسیعی از دستگاه ها فراهم می کند. یک وب سایت ریسپانسیو  می تواند در لپتاپ ها ، رایانه های خانگی، تبلت ها و موبایل ها  نمایش داده شود . این موجب صرفه جویی در زمان می شود و هزینه های تعمیر و نگهداری را نیز کاهش می دهد.
  • کارایی یک نگرانی کلیدی در تیم ما است ، بنابراین نیاز نیست شما در مورد آن نگران باشید . با Genesis ما می توانیم بسیاری از گزینه های کاربردی و کد ها را بدون تحت تاثیر قرار دادن کارایی وب بهبود ببخشیم .
  • پروژه های ما وب سایت یا وبلاگ شما را در موتورهای جستجو بالاتر می رسانند و وظایف سئو مانند متا را با ملایمت توصیف می کنند .
  • تیم ما وب سایت وردپرسی امن را ارائه می دهد و شما با دانستن این موضوع راحت می توانید با وب سایت خود کار کنید .
  • به راحتی با استفاده از ویجت ها، ستون ها و طرح بندی های چندگانه  سایت خود را آپدیت یا سفارشی کنید. جهان دائما در حال تکامل است و وب سایت شما نیز باید باشد.
  • تمام وبسایت ها و تم های جدید با HTML5 ساخته می شوند که به این معنی است که وب سایت یا وبلاگ شما سریع و انعطاف پذیر است .

اگر قصد ایجاد یک وب سایت وردپرسی را دارید، سفارش طراحی سایت با وردپرس خود را ثبت کنید . کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت .

منبع:طراحی وب سایت با وردپرس



:: برچسب‌ها: طراحی وب سایت با وردپرس , وب سایت با وردپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وصالی

در حال حاضر دنیای اینترنت و وب بسیار گسترده شده است و مردم جهان حالا مدت زیادی از زمان خود را در اینترنت سپری میکنند.

در این وضعیت نقش طراحان وب به عنوان معماران اصلی این دنیا بسیار مهم و پررنگ است.

حال طراحی و معماری این دنیای تکنولوژی دارای اصول و قوانین مشخصی است که تمامی طراحان وب باید آن را رعایت کنند. مسئله مهمی که تمامی طراحان وب بایستی به آن توجه داشته باشند این است که یک وب سایت خوب به طرح گرافیکی زیبا و مناسب با زمینه فعالیت وب سایت و بدون پیچیدگی همراه با منوی کاربردی و چیدمان صحیح اطلاعات نیازمند است.

یکی از مسائل مهم در طراحی وب سایت بررسی املای مطالب وب سایت است. دقت کنید که وجود غلط املایی در مطالب یکی از بدترین نکات در طراحی وب سایت به شمار میرود. در کنار این که اطلاعات نبایستی غلط املایی داشته باشند ، میزان غنی بودن اطلاعات وب سایت نیز بسیار مهم است. دقت کنید هر چه قدر وب سایت شما از نظر ظاهری زیبا باشد اما دارای محتوای باارزشی نباشد بازدیدکنندگان وب سایت دیگر تمایلی برای بازگشت به سایت ندارند.

سازگاری با انواع مرورگرهای وب

در حال حاضر مرورگرهای وب بسیار متنوعی وجود دارند که کاربران از آن استفاده میکنند و شما بایستی شما تمامی مرورگرها را در زمان طراحی وب سایت خود در نظر داشته باشید. دقت کنید که مهمترین مرورگرها را همیشه در نظر داشته باشید. برای رسیدن به این هدف بایستی از دستورات و عملکردهایی استفاده کنید که در تمامی مرورگرها پشتیبانی میشوند. به عنوان مثال برخی دستورات جدید که در CSS3 عرضه شدند در مرورگر IE قدیمی و برخی مرورگرهای دیگر پشتیبانی نمیشود. با این که اکثر مرورگرهای وب رایگان هستند اما اکثر کاربران از نسخه های بروز مرورگر استفاده نمیکنند و این مسئله باعث میشود که شاید وب سایت شما را به درستی مشاهده نکنند.

یکی دیگر از مسائلی که در نحوه نمایش وب سایت موثر است سیستم عامل مورد استفاده کاربر است زیرا هر یک از سیستم های عامل معمولا از مرورگر خاص خود استفاده میکنند. امروزه استفاده از گوشی های هوشمند و تبلت ها در بین مردم ترویج پیدا کرده اند و مهم است که شما هم وب سایت خود را طوری طراحی کنید که این دسته از کاربران هم قادر به مشاهده صحیح وب سایت شما باشند. در صورت استفاده از امکاناتی که ممکن است در برخی مرورگرها پشتیبانی نشوند بهتر است به بازدیدکنندگان سایت اطلاع رسانی کنید.

تصاویر و عکس های مورد استفاده در وب سایت

طی آمارهای به دست آمده در صورتی که لود شدن کامل یک وب سایت بیشتر از 10 ثانیه زمان ببرد ممکن است بازدیدکنندگان از بازدید وب سایت منصرف شوند. یکی از مواردی که زمان لود شدن صفحه را طولانی میکند استفاده بیش از حد از تصاویر است. سعی کنید تصاویر سایت را تا حد امکان سبک کنید تا زمان لود شدن صفحات وب سایت به حداقل برسد. یکی دیگر از موارد استفاده از Alt برای معرفی خصوصیات به موتورهای جستجوگر مانند گوگل است. علاوه بر این که با این کار گوگل تصاویر سایت شما را شناسایی میکند ، پیش از لود کامل تصاویر متن جایگزین تصویر نیز به کاربر نمایش داده میشود.

استفاده از رنگ بندی مناسب در صفحات وب سایت

علاوه بر انتخاب رنگ مناسب برای اسکلت قالب وب سایت ، انتخاب رنگ مناسب برای پس زمینه صفحات وب سایت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شاید یکی از بهترین انتخاب ها برای سایت رنگ مشکی برای متن و سفید از برای زمینه باشد. شما باید حتما از تضاد رنگی استفاده کنید تا مطالعه و خواندن آن برای بازدیدکنندگان سایت راحت باشد.

استفاده از فایل های چندرسانه ای و مالتی مدیا

مالتی مدیا در واقع از فایل های فلش ، ویدئو و کلیپ های صوتی و موسیقی تشکیل شده. توصیه ما به شما این است که از جریان مداوم رسانه ای یا Streaming Media استفاده کنید. فایل های جریان مداوم در واقع فایل هایی هستند که به صورت مداوم دریافت و توسط نرم افزارهایی مانند Real Player به کاربر نمایش داده میشوند. در این حالت کاربران منتظر نمی مانند تا کل فایل دریافت شود و سپس آن را مشاهده کنند بلکه عمل پخش همزمان با دریافت فایل صورت میگیرد.

در مورد فایل های چند رسانه ای یک مسئله دیگر نیز مهم است. برخی وب سایت ها در صفحه ورودی از فایل های اینترو فلش Intro Flash استفاده میکنند. حتما دقت کنید که به کاربر این امکان را بدهید تا در صورتی که مایل به مشاهده اینترو نبود بتواند با کلیک بر روی کلیدی از نمایش اینترو صرف نظر کند.

منوی اصلی وب سایت جهت دسترسی به اطلاعات وب سایت

منوی اصلی سایت یا همان Site Navigation باید ساده و در دسترس باشد. مطالعات نشان میدهد که کاربران اگر در عرض 3 ثانیه اطلاعات و یا منوی دسترسی به اطلاعات مورد نظر را پیدا نکنند بلافاصله از سایت خارج میشوند. برخی از طراحان در طراحی منو های اصلی سایت از فایل های فلش و یا تصاویر استفاده میکنند و باید دقت داشته باشید که شاید برخی بازدیدکنندگان نتوانند این موارد را مشاهده کنند. بنابراین توصیه میشود از منوهای متنی ساده استفاده کنید.

یکی دیگر از موارد مهم درباره لینک ها دقت در وجود نداشتن لینک های مرده است. این نوع لینک ها کاربران شما را به صفحات خالی ارجاع میدهند و این مسئله قطعا کاربران سایت شما را فراری میدهد.

عدم استفاده از فریم یا قاب در طراحی وب سایت

استفاده از فریم Frame در طراحی صفحات وب سایت کاملا منسوخ شده است و HTML5 نیز دیگر از این ویژگی پشتیبانی نمیکند. یکی از نکات منفی این نوع ویژگی عدم پشتیبانی از نشانه گذاری یا Bookmark است.

در نهایت به شما توصیه میکنیم همیشه در ابتدا شناخت مناسبی از مخاطبین سایت خود داشته باشید. مثلا اگر مخاطبین سایت شما کودکان هستند سعی کنید از رنگ های شاد و زنده بیشتر استفاده کنید. نوع و اندازه فونت نیز بسیار مهم است. مثلا اگر بازدیدکنندگان سایت شما افراد مسن هستند سعی کنید از فونت های ساده و با سایز نسبتا درشت استفاده کنید تا مطالعه آن برای افراد بازدیدکننده راحت باشد.

منبع: سایت آرمان وب 



:: برچسب‌ها: بررسی مقدمات طراحی سایت , مقدمات طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وصالی

اگر از شما بپرسند معیارهای طراحی سایت حرفه ای چیست شما چه جوابی خواهید داد؟ رنگ بندی آن؟ محتوای آن؟ کیفیت عکس ها؟ راحتی؟ شاید همه اینها درست باشد ولی همانطور که قانون ۸۰ – ۲۰ به ما میگه، ۲۰ درصد معیارها، ۸۰ درصد رضایت کاربران رو رقم میزنه.

شاید مهم ترین نکته در بدست آوردن داده های واقعی معیار های تشخیص برای فهمیدن اینکه سایت، از دید کاربران مناسب است یا خیر، هدایت مخاطبین هدف داخل آن سایت باشد. حتی باید سایت به گونه ای طراحی شود تا حد ممکن مخاطب غیر هدف آن را پیدا نکند تا خللی در داده های ما ایجاد نکند. شاید اهمیت سئو هدفمند اینجا به روشنی مشخص شود.

همه ما میدانیم ورودی زیاد برای سئو هر سایتی مفید است پس چرا باید جلوی مخاطب غیر هدف را گرفت؟

همینطور که میدانیم بعضی از معیارهای تشخیص یک سایت خوب از داده های بدست آمده از رفتار مخاطبین داخل سایت بدست می آیند. با وجود مخاطبین غیر هدف، رفتارهای آنها از کیفیت داده های بدست آمده میکاهد. باور آژانس دیجیتال مارکتنیگ رسپیناتک این است که ما برای تغییر باید معیارهای محکم داشته باشیم و چه معیاری بهتر از رفتار مخاطبین داخل سایت.

اما باید به سوال اصلی پرداخت که معیار تشخیص یک سایت خوب چیست؟

۱) کاربری راحت و ساده

یکی از معیارهای تشخیص یک سایت خوب سادگی در استفاده از آن است. کاربر هدف ما باید بدون گیج شدن به هر قسمت از سایت دسترسی پیدا کند و در هر مرحله این امکان را داشته باشد به مرحله قبل بازگردد. شاید یکی از عوامل تاثیرگذار در سادگی استفاده از طرح های مینیمال است. طراحی مینیمال به طرح های خلوتی میگویند که میتوان چشم مخاطب را به هر کجای مورد نظر هدایت کرد.

 

گوگل

 

۲) دسترسی سریع

کاربر باید این امکان را داشته باشد که با کمترین کلیک به مقصد نهایی خود برسد. معیار جهانی برای این تعداد کلیک عدد ۳ است. یعنی مخاطب باید با ۳ کلیک یا کمتر به خواسته خود برسد، اما شاید این معیار کمی سختگیرانه باشد زیرا علی رقم هزینه های هنگفت سایت های بزرگ دنیا نظیر Aliexpress یا حتی Digikala نتوانسته اند به این معیار دست پیدا کنند.

 

منو دیجی کالا

۳) سرعت بالا آمدن

یکی از معیارهای تشخیص یک سایت خوب سرعت لود شدن آن است. سایت هرچه زودتر لود شود باعث رضایت کاربران می شود زیرا آنها با سرعت بیشتری می توانند سایت دلخواه خود را ببینند. یکی از ابزارهایی که می توان این مورد را سنجیدGoogle’s page speed insights است که به شما سرعت لود شدن سایتتان را می دهد و حتی شما را برای بهبود سایت خود راهنمایی می کند. ( توجه داشته باشید که با IP ایران نمی توانید از این سرویس استفاده کنید.)

 

گوگل پیج اسپید

 

۴) هدایت موثر

سایت باید به گونه ای طراحی شود تا مخاطبین شما از هرکجای سایت وارد می شوند به مرور به جایی که ما می خواهیم هدایت شوند. ساخت صفحه فرود برای وب سایت ها یکی از عوامل تاثیرگذار در نتیجه گیری آنها است.

۵) محتوای ساده و جامع

هر سایتی که محتوایی را به مخاطبین منتقل می کند باید از لحاظ محتوایی کاملا ساده و همه فهم باشد. استفاده از کلمات انتزاعی و غیر قابل فهم نه تنها مخاطبین را از مطالعه ادامه متن منصرف می کند بلکه باعث می شود آنها از سایت ما نیز خارج شوند زیرا حس می کنند زبان مشترکی با سایت ندارند. حتی پیشنهاد می کنیم بجای استفاده از محتوای متنی از محتواهای ویدئویی یا اینفوگرافیک استفاده کنید.

۶) بروز رسانی دوره ای

شما هیچ سایت موفقی پیدا نمی کنید که ۶ ماه بدون تغییر باشد. رفتار مخاطبین همیشه در حال تغییر است. حتی رفتار ما در تابستان، با زمستان و بهار متفاوت است، پس سایت نیز باید دائم متناسب با تغییر رفتار مخاطبینش تغییر کند.

۷) گرفتن اطلاعات از مخاطبین

آماری که گوگل در سال ۱۳۹۳ منتشر کرد اعلام کرد اگر فردی امروز وارد سایت شما شود، ۳ روز بعد از او سوال شود که آیا همچین سایتی وجود دارد یا خیر او شما را به خاطر نخواهد داشت. هر فردی که وارد سایت شما می شود، راه ارتباط با او ذخیره نگردد، شرکت ضرر بزرگی به بخش بازاریابی خود زده است.

منبع



:: برچسب‌ها: معیار های طراحی سایت حرفه ای , طراحی سایت حرفه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وصالی

چنانچه شما مالک یکی از این سالن های آرایشی زیبایی و یا آرایشگاه باشید ، ممکن است با وجود اینکه همه ابزارهای تازه کسب و کار خود را خیلی پررونق و همگام با تکنولوژی روز دنیا بدانید. ابزار هایی از قبیل دفترچه مدل ها ، قیچی و شانه های منحصر به فرد ، شستشو ، کرم ها و ژل های سر و غیره با و جود همه این محاسن باز هم می توانید ترقی کنید و این ترقی می تواند چندین برابر در کسب و کار شما تاثیر بگذارد. با همه اینها، شما می توانید با طراحی وب سایت زیبایی و ارایشی برای آرایشگاه و یا سالن زیبایی تان ، از ظرفیت های عظیم این شبکه جهانی بیش از قبل سود ببرید.

هیچ انسانی در دنیا نمی تواند به صورت مجازی اطلاح شود و خود را در سالن های شکیل تصور کند ولی شما به عنوان مالک یک سالن آرایش چه مردانه و چه زنانه می توانید با طراحی سایت زیبایی و ارایشی بصورت کاملا شیک، پیشرفته، جذاب و گیرا  خود و هنر خودتان را بهتر و تاثیرگذارتر به مخاطب هایتان معرفی کنید.

همین طور می توانید سیستم تعیین و دادن زمان به صورت انلاین را طراحی و راه اندازی کنید تا راحت تر بتوانید با مشتری های خود ارتباط برقرار کنید. به خاطر داشته باشید کهکاربرهایتان به اسانی با اینترنت سر و کار دارند و به اسانی می توانند فعالیت های ارایشی و زمان ملاقات خودشان را به وسیله تلفن موبایل خود مدیریت کنند.

سالن های آرایشی آقایان با طراحی وب سایت زیبایی و ارایشی می توانند از انواع مدل های داماد، همراه داماد و غیره توضیحات به همراه تصاویر مربوطه قرار دهند. تور مجازی در سالن های آرایشی آقایان کاربرد خیلی مهمی در جذب مشتری دارد. استفاده از چه نوع مواد آرایشی و زیبایی و توضیحات جامع در مورد سالن آرایش و سابقه کار می تواند شما را در کارتان خبره نشان دهد ومشتری های زیادی به شما اعتماد کنند.

همین طور می توانید در طراحی وب سایت خودتان به اموزش مسائل آرایشی و مسائل مربوط به آن بپردازید. خود این قسمت به علت حجم انبوه مطالبی که در آن وجود دارد می تواند همبرای کاربرها وب سایت مهم و مفید و جذاب باشد و نیز در موتور جستجوی Google رتبه بالاتری پیدا خواهید کرد. چرا که چنانچه چنین اتفاقی بیفتد بازدید کنندگان خیلی بیشتری به سمت وب سایت شما خواهند امد و در میزان درامد شما اثر خیلی بیشتری خواهد گذاشت.

عموما در طراحی وب سایت زیبایی و ارایشی می توانیم سرویس ها و خدمات زیر را ارایه کنیم:

  • طراحی صفحه وب گروه بندی و معرفی خدمات سالن
  • طراحی صفحه وب معرفی خدمات عروس
  • طراحی صفحه وب ثبت نمونه کارها
  • طراحی صفحه وب نکات اموزشی و هشدارها
  • طراحی صفحه وب قسمت راهنمای عروس
  • طراحی صفحه وب معرفی گواهینامه ها و اسناد آرایشگاه و سالن زیبایی
  • منبع: سایت فارسی بیس


:: برچسب‌ها: نکات طراحی سایت آرایشی , طراحی سایت آرایشی ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وصالی

امروزه اغلب خبر گزاری های معروف در دنیا مانند BBC و CNN علاوه بر استفاده نمودن از ابزار های رسانه ای که در اختیار دارند نسبت به طراحی وب سایت اختصاصی نیز اقدام کرده اند. شما می توانید با طراحی یک وب سایت خبری خدمات زیادی را از طریق اینترنت به مخاطبان خودتان ارائه نمایید و همچین مخاطبان بیشتری را به سوی خبر گذاریتان جذب نمایید. از جمله روش های جذب مخاطب استفاده از خبر نامه ها در وب سایت خبری است که با استفاده از آن می توانید روزانه تعداد زیادی بازدید کننده را به سمت سایت خود جذب نمایید. از طرفی دیگر استفاده از یک وب سایت خبری قطعا می تواند بر افزایش اعتماد شما نزد مردم نیز بیافزاید. سایت خبر گزاری فارس و همچنین سایت خبری ایسنا از جمله سایت های معروف در بین سایت های خبری می باشند که با بهره بردن از یک وب سایت خوب امکانات بیشتری را در اختیار کاربران خود گذاشته اند. 

شاید با اهمیت ترین چیزی که در وب سایت های خبری مورد نیاز می باشد، یک فضای سی پنل مناسب است. محیطی که در آن امکان افزودن، ویرایش و یا حذف سریع مطالب وجود داشته باشد و کار با آن نیز سخت نباشد. کارمندان مراکز خبری می توانند با استفاده از محیط سی پنلی که در اختیار آن ها قرار داده می شود، به راحتی تغییرات مورد نیاز خود را بر روی وب سایت انجام بدهند. از جمله ویژگی های مهم وب سایت های خبری سرعت سایت و مباحث امنیتی آن می باشد. وب سایت خبری شما باید سرعت لود خوبی داشته باشد تا کاربران از وب سایت شما استقبال کنند. همچنین امنیت بالا و استفاده از رمز نگاری های پیشرفته از جمله مباحث تخصصی است که بایستی هنگام طراحی سایت خود به آن توجه داشته باشید. طراحی سایت های خبری، نیازمند مشاوره با افرادی کاردان و متخصص در این زمینه است و توصیه می کنیم با شرکت های طراحی سایت خبری که سابقه کاربری خوبی در این زمینه دارند وارد همکاری شوید.

دلایل استفاده از سایت خبری

  • اعتماد مردم نسبت به وب سایت شما بیشتر خواهد شد
  • گسترش مخاطبان شما و دسترسی از نقاط دور با استفاده از اینترنت 
  • بیشتر شدن تاثیرات تبلیغات شما به دلیل افزایش مخاطبان 
  • اصلاح آنی مشکلات نگارشی و صفحات مختلف
  • کاهش هزینه های تبلیغاتی و اضافی
  • تبادل اطلاعات سایت با سریع ترین روش ممکن
  • افزایش بازدید کنندگان و اعضای خبرنامه
  • دسترسی راحت تر بازدید کنندگان به خبر های شما
  • ایجاد یک تبلیغ همیشگی و پایدار برای وب سایت خبری شما
  • توسعه خبرگذاری شما به یک فضای نامحدود و پر مخاطب

ویژگی های صفحات سایت خبری

  • طراحی صفحه کنترل پنل برای مدیر با کلیه امکانات
  • طراحی صفحه ارسال و ویرایش خبر ها
  • طراحی صفحه مدیریت سرویس های خبری
  • طراحی صفحه ارائه گزارش ها
  • طراحی صفحه مدیریت آرشیو خبر ها
  • طراحی صفحه ساخت خبر نامه
  • استفاده از جدید ترین متد های طراحی سایت های خبری و سئو آن ها 
  • طراحی صفحه ارتباط با ما 

برترین سایت های خبری دنیا

  • سایت خبری CNN متعلق به کشور آمریکا
  • شبکه خبری BBC متعلق به کشور بریتانیا
  • سایت خبری فرانس 24 وابسته به کشور و دولت فرانسه
  • شبکه خبری فاکس نیوز وابسته به ایالات متحده آمریکا
  • سایت خبری پرس تی‌ وی وابسته به جمهوری اسلامی ایران

برترین سایت های خبری ایران

  • سایت خبری تابناک 
  • خبر گزاری فارس 
  • سایت خبر آنلاین 
  • وب سایت خبری عصر ایران 
  • سایت خبر گزاری مهر

منبع:طراحی وب سایت خبری



:: برچسب‌ها: طراحی وب سایت خبری , سایت خبری ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وصالی

با افزایش محبوبیت و پیشرفت تکنولوژی، طراحی وب سایت کاربردی و جذاب برای هر کسب و کاری ضروری به نظر می رسد. فرآیندی که از آن طریق یک وب سایت مناسب، اپلیکیشن های موبایل یا سیستم های مشابه ایجاد می شوند، به عنوان توسعه وب سایت شناخته می شوند. یکی از جنبه های کامل تر توسعه وب سایت، برنامه نویسی وب است که به کمک زبان های برنامه نویسی به دست می آید. زبان های توسعه وب سایت، پلتفرم هایی هستند که دستور العمل ها و اقدامات برای ارتباط با یک ماشین را ایجاد می کنند. در این مقاله ما بیشتر به 1) توسعه وب و زبان های برنامه نویسی و همچنین 2) بررسی محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در دنیا خواهیم پرداخت. 

طراحی وب سایت 

توسعه وب سایت: مقدمه

توسعه وب یک اصطلاح است که برای اشاره به روند طراحی یک وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد، چه یک صفحه وب سایت ساده باشد و چه یک سامانه شامل صفحاتی پیچیده باشد. توسعه وب سایت برخی اقدامات مانند طراحی وب، ایجاد محتوا، برنامه نویسی، وظایف امنیتی شبکه و همچنین اسکریپت سمت سرور و غیره را شامل می شود. به منظور دنبال کردن طراحی سایت حرفه ای به عنوان یک حرفه، یکی از مهم ترین چیزهایی که باید در نظر بگیرید، داشتن مهارت در زبان های برنامه نویسی است.

زبان برنامه نویسی چیست؟
یک زبان برنامه نویسی برای کنترل عمل کردهای یک ماشین استفاده می شود. یک زبان برنامه نویسی به گونه ای طراحی شده است که از طریق دستورالعمل های آن بتوان با یک سیستم کامپیوتری ارتباط برقرار نمود. از زمان اختراع کامپیوترها، هزاران زبان برنامه نویسی ایجاد شده است و هر ساله نیز بر تعداد آن ها افزوده می گردد.

یک زبان برنامه نویسی به طور کلی به دو جزء تقسیم می شود که شامل معنا شناسی و نحو است. نحو یا همان سینتکس (syntax) به معنی نگارش و قرار گیری کلمات به صورت درست در نوشته ها می باشد. Sematics یا معنا شناسی در واقع مفهومی است که به ساختار های نحوی زبان می دهیم. مثلا جمله "علی به مدرسه رفت" از نظر نگارشی درست است و قواعد هم به درستی رعایت شده است ولی جمله "علی رفت به مدرسه" اشکال نحوی یا Syntax دارد چون در زبان فارسی محل قرار گرفتن فعل در آخر جمله است.

ویژگی های یک زبان برنامه نویسی

در زیر سه ویژگی اصلی زبان های برنامه نویسی که شما باید بدانید توضیح داده ایم:

  • انتزاع (Abstractions): اکثر زبان های برنامه نویسی دارای قوانین خاصی هستند که به ما کمک می کنند ساختار داده ها را تعریف یا علامت گذاری کنیم و همچنین نحوه اجرای دستورات را کنترل کنیم. این قوانین به صورت انتزاعی به کار رفته است. اصل انتزاع در بعضی موارد به عنوان توصیه هایی است که به یک برنامه نویس وب داده شده، تا بتواند به درستی از انتزاع ها استفاده نماید.
  • تابع و هدف (Function and target): هنگام استفاده از یک زبان برنامه نویسی، علاوه بر انجام کد نویسی خود شما به ابزار هایی نیاز دارید که از طریق آن ها سیستم کامپیوتری بتواند الگوریتم ها را کنترل کند و محاسبات را انجام دهد. کامپیوتر همچنین کنترل دستگاه های خارجی مرتبط با آن مانند چاپگر، روبات و غیره را در اختیار دارد. بنابراین تعریف کامل زبان برنامه نویسی شامل یک توضیح یا یک دستگاه یا پردازنده ای است که برای آن زبان ایده آل شده است. این یکی از دلایلی است که چرا زبان های برنامه نویسی با زبان های انسانی تعامل متفاوت هستند!
  • قدرت بیان (Expressive power): زبان های برنامه نویسی اغلب بر اساس محاسباتی که توانایی انجام آن ها را دارند دسته بندی می شوند. این قدرت بیان یکی دیگر از ویژگی های زبان های برنامه نویسی است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

عواملی که در انتخاب یک زبان برنامه نویسی باید به آن ها توجه کرد

از آن جایی که انواع مختلفی از زبان های برنامه نویسی وجود دارند، انتخاب یک زبان مناسب و یا ترک کردن یک زبان دیگر برای توسعه دهندگان کار آسانی نخواهد بود. در زیر فاکتور های خاصی را برای تصمیم گیری در این زمینه شرح داده ایم:

  • پلتفرم هدف: اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که برنامه شما در کجا اجرا خواهد شد. زبان های برنامه نویسی قادر نیستند که در هر سیستم عاملی اجرا شوند. مثلا یک برنامه نوشته شده توسط زبان C برای اجرا بر روی ویندوز و سیستم های مبتنی بر لینوکس به کامپایلر  نیاز خواهد داشت. 
  • کارایی: کامپایلرهایی که با زبان مورد نظرتان مناسب هستند، باید کارآمد باشند، تا زبان سریع اجرا شود.
  • انعطاف پذیری و عملکرد: زبان انتخابی شما باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا بتوانید برنامه ها یا ویژگی های بیشتری را در آن اضافه کنید. همچنین عملکرد کلی آن باید به تناسب و میل شما باشد.
  • دسترسی به کتابخانه ها: باید یک کتابخانه ای وجود داشته باشد که قادر به حل مشکلات برنامه نویسی شما باشد.
  • اندازه پروژه: دو نوع برنامه نویسی وجود دارد: بزرگ و کوچک. شما باید یک زبان را انتخاب کنید که می توان پروژه را با آن پیاده سازی نمود و برای اندازه پروژه مناسب باشد.
  • بیان و زمان تولید:  اطمینان حاصل کنید که زبان بسیار خوانا و واضحی را انتخاب می کنید و زمان تولید برنامه ها و یا کد ها برای شما خیلی نامناسب نباشد.
  • پشتیبانی از ابزار: سعی کنید از زبانی استفاده کنید که ابزار ها و روش های مختلفی را برای کنترل و پیاده سازی پروژه ارائه می دهند.

محبوب ترین زبان های برنامه نویسی

زبان برنامه نویسی 

جهان زبان های برنامه نویسی بسیار گسترده و شناخته شده است ولی یادگیری هر یک از این زبان های برنامه نویسی نه عملی است و نه امکان پذیر خواهد بود. اگر شما یک توسعه دهنده هستید که علاقمند به یادگیری مفاهیم مفید و محبوب هستید، ابتدا باید بدانید که این هزاران زبان برای یادگیری کدام اند؟ فهرست 15 زبان برنامه نویسی برتر در سال جاری به ترتیب در زیر آورده شده است و مشخص است که جاوا اسکریپت محبوب ترین آن ها می باشد:

  1. jаvascript
  2. Java
  3. Python
  4. CSS
  5. PHP
  6. Ruby
  7. C++
  8. C
  9. Shell
  10. C#
  11. Objective C
  12. R
  13. VimL
  14. Go
  15. Perl

حال به بررسی جزئیات بیشتری درباره برترین زبان های برنامه نویسی می پردازیم:

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یکی از محبوب ترین و پویا ترین زبان های برنامه نویسی برای طراحی وب سایت است. این زبان قادر به دستیابی به چندین چیز است، از جمله کنترل مرورگر، ویرایش محتوا در یک سند نمایش داده شده، اجازه دادن به اسکریپت های سمت سرویس گیرنده برای برقراری ارتباط با کاربران و همچنین ارتباطات غیر همزمان. جاوا اسکریپت به طور گسترده و موثر در ایجاد برنامه های کاربردی دسکتاپ و همچنین برای توسعه بازی ها استفاده می شود. 

یکی از بهترین چیزهایی که در مورد جاوا اسکریپت برای شما به عنوان یک توسعه دهنده یا صاحب وب سایت وجود دارد، این است که جاوا اسکریپت یکی از چند زبان برنامه نویسی است که توسط همه مرورگرهای بزرگ بدون نیاز به کامپایلرها یا افزونه ها پذیرفته شده و پشتیبانی می شود. همچنین می تواند در سیستم عامل هایی که مبتنی بر وب نیستند، مانند ویدجت دسکتاپ کار کند. همچنین جاوا اسکریپت از سبک های برنامه نویسی تابعی (functional) و شی گرا (object-oriented) پشتیبانی می کند.

جاوا

جاوا یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی بسیار محبوب و گسترده است که می توانید از آن برای توسعه وب سایت ها استفاده نمایید. این زبان شی گرا، مبتنی بر کلاس ها و سنکرون است که توسط Sun Microsystems در دهه 1990 توسعه داده شد. از آن به بعد، زبان جاوا بیشترین زبان مورد استفاده است که همچنین به عنوان یک پلتفرم استاندارد برای شرکت ها و چندین توسعه دهنده موبایل و بازی در سراسر جهان کار می کند. برنامه طراحی شدهتوسط جاوا در سراسر انواع مختلف سیستم عامل ها کار می کند. این بدان معنی است که اگر یک برنامه در سیستم عامل Mac نوشته شده باشد، می تواند بر روی سیستم عامل های مبتنی بر ویندوز نیز اجرا شود.

هر زبان با مأموریت و هدف مشخصی ایجاد می شود. در زیر پنج اصل عمده یا اهداف ذکر شده در هنگام ایجاد زبان جاوا در نظر گرفته شده است:

  • این زبان باید یک زبان برنامه نویسی امن و قوی باشد
  • این زبان باید یک زبان شی گرا و ساده باشد.
  • این زبان باید قادر به اجرا با کارایی بالا باشد.
  • این زبان باید به صورت چند نخی، پویا و تفسیر شده باشد.
  • این باید قابل انتقال و معماری بی طرف (architecture-neutral) باشد. (جاوا برای پشتیبانی از برنامه های کاربردی در شبکه طراحی شده است. به طور کلی، شبکه ها از انواع مختلفی از سیستم های مختلف با معماری CPU و سیستم عامل تشکیل می شوند. برای فعال کردن یک برنامه جاوا برای اجرا در هر نقطه از شبکه، کامپایلر یک قالب پرونده شئ معماری را تولید می کند، کد کامپایل شده در بسیاری از پردازنده ها قابل اجرا است. تولید نرم افزاری که روی تمام سیستم عامل ها اجرا می شود تقریبا غیرممکن است. با جاوا، همان نسخه از برنامه در تمام سیستم عامل ها و پلتفرم ها اجرا می شود.)

پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی بسیار کاربردی و جامع است که در طبیعت پویا است. پویایی در طبیعت به این معنی است که شما به عنوان یک توسعه دهنده می توانید بدون نیاز به یک کامپایلر کدهای خود را بنویسید و آن را اجرا کنید. طراحی این زبان به گونه ای است که از خوانایی کد پشتیبانی می کند، به این معنی که نحو یا سینتکس آن به گونه ای است که تنها چند خط کد برای بیان یک نکته یا یک مفهوم لازم است. این سطح خوانایی کد در مورد جاوا و ++C و غیره نیز امکان پذیر است. هدف از توسعه دهندگان این زبان آن بود که از آن لذت ببریم!

پایتون یک زبان سطح بالا و پیشرفته است که یادگیری و درک آن برای مبتدیان آسان خواهد بود. برخی از برنامه هایی که توسط پایتون طراحی شده اند Rdio، Instagram و Pinterest هستند. علاوه بر این، برخی از پلتفرم های دیگر که توسط پایتون پشتیبانی می شوند، جانگو، گوگل، ناسا و یاهو و غیره هستند. برخی از ویژگی های دیگر این زبان عبارتند از: مدیریت خودکار حافظه، کتابخانه بزرگ، سیستم پویا و حمایت از بسیاری از پارادایم ها.

منبع: طراحی سایت نوپرداز



:: برچسب‌ها: برترین زبان های برنامه نویسی طراحی و توسعه وب سایت , طراحی و توسعه وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وصالی

در صورتی که شما دارای یک وبلاگ هستید و یا مدیریت یک سایت را بر عهده دارید، باید به این نکته توجه کنید که بخش اعظمی از بازدید کنندگان، علاوه بر مطالب موجود در سایت شما به طراحی قالب و شکل ظاهری سایت، توجه زیادی میکنند. ما نیز بدین منظور نکاتی را پیرامون هر چه بهتر طراحی سایت گردآوری نموده ایم که در این ترفند بازگو میکنیم.

آنچه در زیر آمده است یک لیست کوچک از چیزهایی است که برای اکثر افرادی که در حال گشت و گذار در اینترنت هستند رنجش آور و خسته کننده است. بنابراین اگر در حال طراحی وب سایت هستید و یا می خواهید وب سایت خود را بهینه سازی کنید حتماً به این نکات توجه نموده و سعی کنید آنها را رفع کنید:

۱- گرافیکهای با حجم خیلی زیاد.
۲- گرافیکهای با حجم فوق العاده کم.
۳- تعداد زیادی انیمشن.
۴- استفاده از کدهای جاوا اسکریپت بی مورد.
۵- نشانه ها و لینکهایی در سایت که به آنچه وجود نداردو در حال ساخت است اشاره می کند.
۶- انتخاب رنگ نامناسب.
۷- اشکالات املایی و دستوری.
۸- متنهای خیلی کوتاه.
۹- متنهای خیلی بلند.
۱۰- صداهایی که به طور اتوماتیک اجرا می شوند.
۱۱- لینکهای شکسته (لینکهایی که به هیچ صفحه عکس یا فایلی ختم نمی شوند).
۱۲- فضاهای خالی خیلی زیاد بین قسمتهای مختلف.
۱۳- فضاهای خالی خیلی کوچک بین قسمتهای مختلف.
۱۴- استفاده از اختصارات بی مورد در جمله مثلأ U برای You در قسمتهای مختلف سایت.
۱۵- فریم هایی که به طور افقی یک تکه از صفحه را اشغال می کنند.
۱۶- یک صفحه طولانی بدون پاراگرافهای لازم.
۱۷- تعداد زیادی Banner های تبلیغاتی.
۱۸- سرعت پایین Server یا صفحه طولانی و حجیم.

این لیست می تواند ادامه داشته باشد و هر کسی ممکن است عقیده ای داشته باشد؛ بنابراین تجربیات خود شما در گشت گذار اینترنتی بهترین راهنمای برای شماست که تشخیص دهید چه اعمالی در طراحی وب سایت سبب خستگی و رنجش بازدید کنندگان سایت یا وبلاگ شما میشود.
سخن آخر اینکه همیشه سعی کنید بازدید کنندگان سایت خود را راضی نگه دارید تا موفقیت شما تضمین شود.

سایت منبع



:: برچسب‌ها: نکات مهم و مفید در طراحی سایت , طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 ارديبهشت 1397 | نظرات ()