نوشته شده توسط : وصالی

به عنوان یک طراح وب سایت، ضروری است که هنگام طراحی سایت بین کسب و کار و هنر یک تعادلی ایجاد نمایید. هنگام ایجاد وب سایت توجه به نظرات مشتریان اهمیت بالایی دارد و ارتباط آن تیم باید مناسب باشد. اغلب طراحان حرفه ای زمان انجام یک پروژه را می دانند و به همین جهت وب سایت های مشتریان را به موقع تحویل می دهند. برای تبدیل شدن به یک طراح وب حرفه ای نیاز به مهارت هایی دارید که ممکن است از افراد مختلفی به دست بیاید. این ها همان مهارت هایی است که به شما اجازه می دهد تا بالاتر از بقیه بمانید تا یکی از موفق ترین طراحان وب شناخته شوید!

ویژگی طراحان وب سایت 

طراحی وب سایت 

طراحی وب سایت با توجه به سئو

به گفته متخصصان سئو زمان بارگذاری سایت اهمیت بالایی در سئو سایت دارد. همچنین نحوه کدنویسی وب سایت و نحوه قرار دادن متا تگ ها و توضیحات از دیگر عوامل تاثیر گذار در سئو و بهینه سازی وب سایت ها می باشد. به همین جهت توجه به گزینه های مختلف طراحی وب سایت مانند انیمیشن ها، حرکات و یا حتی مقدار رنگ ها یا عناصر اهمیت بالایی دارد. در نتیجه بهتر است هنگام طراحی وب سایت از عناصر طراحی مناسب استفاده نمایید.

اطلاع از اصول اصلی

این یکی از اولین اصولی است که هر طراح وب سایت حرفه ای باید از آن ها اطلاع داشته باشد و در برنامه های کاری خود استفاده نماید. اغلب اصول طراحی وب سایت ذاتی نیستند، به این معنی که همیشه باید در حال یاد گرفتن آن ها باشید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ساخت محتوا مناسب و مرتبط

تلاش کنید در وب سایت خود اطلاعات غلط، لینک های نامناسب، صفحات خالی و محتوایی که هیچ ارتباطی با سایر قسمت ها ندارد، قرار ندهید. همچنین باید این نکته را بدانید که استفاده از محتوا تکراری تاثیر منفی روی سئو سایت شما خواهد داشت.

هر روز نکات جدید یاد بگیرید

بهترین طراحان وب سایت، متخصصان سئو، هکر ها، بازاریاب ها هر روز در حال یادگیری مطالب جدید هستند. آن ها هر روز روش های مختلفی را بررسی می کنند تا ببینند کدام یک برایشان موثر است و کدامیک نیست.

پیدا کردن راه حل ها

همیشه طراحان و مدیران پروژه های مختلف با مشکلاتی رو به رو می شوند. اما طراحان حرفه ای همیشه به دنبال یافتن راه حل اصلی هستند نه جایگزین کردن آن. اگر شما یک طراح وب هستید، باید همیشه به دنبال راه حلی برای مشکلات خود باشید.

به طور منظم با مشتریان ارتباط داشته باشید

برنامه ای برای برگزاری جلسات هفتگی با مشتریانی که پروژه فعالی نزد شما دارند، داشته باشید. این به شما کمک می کند تا بازخورد مناسب را از مشتریان دریافت کنید و مهم تر از همه این که مسیر درست پروژه را مشخص کنید.

تمرین مهارت های ارتباطی

همه طراحان وب بزرگ می توانند با تیم خود ارتباط برقرار کنند و افکار و ایده های خود را بیان کنند یا تغییراتی در حوزه یک پروژه یا کار خاص ایجاد نمایند. وب سایت ها پروژه های بزرگی هستند و یک طراح حرفه ای باید بتواند دیدگاه خود را بیان کند تا دیگران بتوانند آن را اجرا کنند. 

شناختن بازار

هنگامی که شما کاملا از بازار کار خود اطلاعات داشته باشید، می توانید یک طرح طراحی کنید که کاملا مناسب مخاطبان هدف باشد. یکی از موانعی که مانع پروسه طراحی می شود، عدم شناخت کافی از صنعتی است که طراح روی آن کار می کند.

تفکری خلاقانه داشته باشید

رویکرد هر پروژه باید با ذهنیتی خلاقانه و تفکر انتقادی از نظر UI و طراحی گرافیک باشد. همیشه سعی کنید ایده های خود را به جلو ببرید و به دنبال کشف مرزهای جدید باشید.

شرح و داستان پروژه

هر پروژه ای را که شما انتخاب می کنید باید شامل یک شرح و داستان به صورت بصری یا شفاهی باشد. اگر شما یک وب سایت برای یک مرکز تهیه غذای آنلاین طراحی نموده اید، باید وب سایت شما پیام مناسب را برای مشتریان در بر داشته باشد. وب سایت ها یک رسانه ارتباطی هستند، بنابراین مشتریان می خواهند بدانند وب سایت شما چه پیامی را به آن ها انتقال می دهد.

هماهنگی و شخصیت کاری

به دنبال طراحی باشید که برای کار خود تعهد و شور و شوق را داشته باشد و بتوانید به راحتی با او صحبت نمایید. شما برای مدت طولانی با این شخص کار می کنید، بنابراین باید با هم هماهنگ باشید.

مشارکت و ایده پردازی

از همکاران خود بپرسید آیا همه چیز به همان خوبی که در ذهن شما هست پیش رفته است یا نه! تکرار کردن ایده های یکدیگر در طول فرایند طراحی باعث می شود طراحی وب سایت بهبود پیدا کند و به هدف نهایی نزدیک تر شوید.

فعال باشید

شما به مشکلی برخورد کرده اید یا نمی توانید طرحی را درست کنید؟ نگران باشید، حتی حرفه ای ترین طراحان وب سایت هم هر روزه با این مدل مشکلات مواجه می شوند. همه این موضوع را درک می کنند که شما بهترین تلاش خود را انجام خواهید داد.

اطلاع از طراحی سایت واکنش گرا

طراحی واکنش گرا سایت شامل استفاده از گرید های مناسب، تصاویر قابل انعطاف و استفاده از مدیا کوئری ها می باشد که درصورت نداشتن اطلاعات کافی از آن ها وب سایت شما با مشکلاتی در دستگاه های مختلف مواجه خواهد شد.

به جزئیات توجه کنید

در بیشتر مواقع توجه مردم به نکات گرافیکی در پروژه ها باور نکردنی است. توانایی دیدن جزئیات کوچک و بزرگ برای یک طراح حرفه ای ضروری است. 

به نظر شما یک طراح وب سایت حرفه ای چه ویژگی های دیگری را باید داشته باشد؟ منتظر اطلاع از نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

منبع:وب سایت حرفه ای



:: برچسب‌ها: یک طراح وب سایت حرفه ای چه مشخصات و ویژگی هایی باید داشته باشد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وصالی

آزار دادن مشتریان سایت های فروشگاهی یکی از سریع ترین مسیر های از دست دادن شهرت برند کسب و کار می باشد. اگر شما سریعا با این مشکلات برخورد نکنید امکان رشد کسب و کار وب سایت شما بسیار سخت خواهد شد. در ادامه قصد داریم این مدل مشکلات که می توانند سبب نابودی سایت فروشگاه اینترنتی و کسب و کار آنلاین شما شوند را بررسی کنیم.

روش های حمل کالا

حمل و نقل کالا 

اغلب مشتریان سایت های فروشگاهی هرگز متوجه نمی شوند که سفارش دادن یک محصولات از کشور ها و مناطق دور دست چقدر پیچیده خواهد بود. آن ها فقط از بسته بندی و نحوه حمل محصول با خبر هستند. اما شما باید اطلاعات کاملی از قوانین حمل و نقل محصولات بین المللی داشته باشید. زیرا هر کشوری قوانین و مقررات منحصر به فرد خود را دارد. هزینه های مالیات و گمرک از جمله موارد مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

زمان دیگر عامل با اهمیت است. اغلب خریداران کالا های اینترنتی توقع این را ندارند که محصول خود در عرض مدت زمانی کوتاه دریافت نمایند، اما شما باید یک برنامه زمانی مناسب از ارسال و تحویل کالا به آن ها ارائه دهید. 

مشکلات غیر منتظره دیگر عاملی است که می تواند به اعتبار سایت فروشگاه اینترنتی شما صدمه وارد کند. همیشه در وب سایت خود درباره این اتفاقات غیر منتظره سلب مسئولیت کنید و مشتریان را مطلع نمایید. مثلا ممکن است در زمان ارسال کالا کشور شما ارتباطات خود را با کشوری که محصول برای آن ارسال شده است، قطع نماید و با ممنوعیت حمل کالا به آن کشور مواجه شوید. سعی کنید همیشه برای این مدل مشکلات برنامه ریزی های مناسبی را انجام دهید.

گم شدن کد پیگیری کالا یا کد پیگیری اشتباه

کد های پیگیری کالا شاید کوچک به نظر برسند اما برای مشتریان فروشگاه اینترنتی شما یک تفاوت بزرگ محسوب می شوند. امروزه اغلب خریداران محصولات اینترنتی دوست دارند اعلان هایی را درباره وضعیت حمل کالا و محصول مورد نظرشان دریافت کنند. مردم کد های پیگیری را دوست دارند و این مورد سبب افزایش اعتماد آن ها به سایت فروشگاهی شما می شود. 

یکی دیگر از مشکلات رایج در کد های پیگیری استفاده از کد های پیگیری اشتباه می باشد. اگر کد پیگیری محصول مورد نظر اشتباه باشد، مشتری شما بیشتر از هر زمان دیگری نگران و خشمگین خواهد شد و احتمال زیاد آن مشتری را از دست خواهید داد. به همین جهت از نحوه کار سیستم فروشگاه اطمینان پیدا کنید و به دقت آن را آنالیز نمایید.

صدمه دیدن کالا

صدمه دیدن کالا همان گونه که در عکس بالا مشاهده می کنید مشتری یک محصول را سفارش داده و در این بین از تمام مراحل ارسال باخبر بوده است، اما کالا دریافتی آسیب دیده است. مشتری چه کسی را مقصر می داند؟ شما نمی توانید به مشتری ثابت کنید که کالا سفارش داده شده توسط او در طی مراحل حمل و نقل دچار آسیب شده است. در نتیجه این مشتری را از دست خواهید داد مگر این که یک کار فوق العاده برای او انجام دهید.

چگونه در این شرایط رضایت مشتری را به دست آوریم؟ 

محصول را به سریعا جایگزین کنید، هزینه های حمل آن را متحمل شوید، تخفیفاتی برای سفارش های آینده ارائه دهید و حتی عذر خواهی کنید. به دست آوردن رضایت مشتری در صورت صدمه دیدن محصول او سخت و پر هزینه خواهد بود. استفاده از بسته بندی مناسب و مستحکم برای کالا ها و همچنین آموزش دادن به کارکنان برای حمل آن ها از جمله مواردی است که می تواند درصد آسیب دیدن محصولا فروشگاه اینترنتی شما را کاهش دهد. 

فراموشی سئو و بهینه سازی سایت فروشگاه اینترنتی

سئو 

خریداران و بازدید کنندگان از وب سایت فروشگاهی شما انتظار دارند که محصولات را به خوبی به آن ها نشان دهد و توضیحات درست و دقیقی از کالا ها ارائه شود. همین توضیحات در موتور های جستجو مانند گوگل برای رتبه بندی وب سایت شما مورد استفاده قرار می گیرند. ایجاد محتوای مناسب به رتبه بندی وب سایت شما در مورتور های جستجو کمک خواهد کرد. سئو می تواند مهم ترین مهره بازاریابی اینترنتی برای محصولات فروشگاه اینترنتی شما باشد پس به همین جهت شما باید برای سئو و بهینه سازی وب سایت خود در مورتور های جستجو از بهترین منابع و ابزار ها استفاده کنید تا به استراتژی درست دست یابید.

منبع:فروشگاه اینترنتی 



:: برچسب‌ها: مشکلاتی که باعث نابودی سایت فروشگاه اینترنتی شما می شوند , مشکلاتی که باعث نابودی سایت فروشگاه اینترنتی , نابودی سایت فروشگاه اینترنتی شما می شوند ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وصالی

امروزه روش های سئو و بهینه سازی وب سایت ها نسبت به گذشته تغییر کرده است. موتور های جستجو با استفاده از الگوریتم های پیشرفته رتبه بندی وب سایت ها را با دقت و بررسی بیشتری انجام می دهند. همچنین طراحان وب سایت ها نیز ابزار های پیشرفته تری برای طراحی سایت ها در اختیار دارند. ساختار سایت شما باید به گونه ای باشد که به خوبی در موتور های جستجو سئو و بهینه سازی شود. بنابراین شما باید به دنبال شرکت های طراحی سایتی باشید که سئو و بهینه سازی وب سایت شما را به خوبی انجام دهند. برخی از کامپوننت ها و ابزار های طراحی سایت وجود دارند که به نگرانی اصلی ما درباره سئو و بهینه سازی وب سایت ها در موتور های جستجو تبدیل شده اند. در ادامه به بررسی بررسی 5 عامل مهم در طراحی سایت و سئو خواهیم پرداخت.

طراحی وب سایت به صورت واکنش گرا

طراحی سایت 

منظور از طراحی وب سایت واکنش گرا، طراحی وب سایتی سازگار با انواع دستگاه ها و تلفن های همراه می باشد. استفاده از طراحی ریسپانسیو از این جهت که تجربه کاربری خوبی را ایجاد می کند بسیار حائز اهمیت می باشد. علاوه بر تجربه کاربری، طراحی واکنش گرا سایت در بهینه سازی وب سایت توسط موتور های جستجو تاثیر به سزایی دارد و با توجه به زیاد شدن کاربران تلفن های همراه اهمیت آن هر روز بیشتر از گذشته خواهد شد. علاوه بر این موارد در گذشته شما مجبور به طراحی یک سایت برای رایانه رومیزی خود و یک سایت برای تلفن های همراه بوید ولی استفاده از طراحی های واکنش گرا به این کار سخت پایان داده است و شما مجبور نخواهید بود از دو آدرس اینترنتی برای وب سایت های خود استفاده کنید.

HTML5

HTML5 

HTML5 آخرین زبان برنامه نویسی برای طراحی و توسعه وب سایت ها است و طرح های جدید آن در مقایسه با طرح های قبلی تعاملی تر و الهام بخش تر هستند. همچنین استفاده از HTML5 برای سئو و بهینه سازی وب سایت ها نیز بسیار مهم است. برای این که ربات های موتور های جستجو بهتر بتوانند وب سایت شما را ایندکس و بررسی کنند، شما می توانید از HTML5 برای نمایش محتوای استاتیک وب سایت خود استفاده کنید.

زیاده روی در محتوا سایت

الگوریتم سئو گوگل 

کاهش برخی از محتوا وب سایت شما برای سئو سایت شما بسیار مفید خواهد بود. البته بسیاری از متخصصان سئو فکر بر این باورند که از دست دادن محتوا برای سئو سایت شما فاجعه برانگیز خواهد بود. اما حقیقت این است که کاهش محتوا باعث می شود که انتخاب ها در وب سایت شما کاهش یابد و تصمیم گیری را برای بازدید کنندگان و مشتریان سایت شما راحت تر می کند. استفاده از دسته ها و زیر دسته های بسیار زیاد قطعا باعث سردرگمی و جدایی مخاطب از سایت شما خواهد شد.

الگوریتم های موتور های جستجو امروزه به دقت تجربه کاربری و کیفیت محتوا سایت شما را بررسی می کنند و این موارد را در رتبه بندی های خود لحاظ خواهند کرد. هر چقدر کاربران وب سایت شما رضایت بیشتری داشت باشند، وب سایت شما شانس بیشتری برای کسب رتبه بهتر توسط موتور های جستجو خواهد داشت. 

به عنوان نمونه الگوریتم مرغ مگس خوار یکی از جدید ترین الگوریتم های گوگل است که نشان می دهد تاکید های زیاد روی کلمات کلیدی و می تواند تاثیر منفی بر سئو سایت شما داشته باشد. در قدیم بیشتر صفحاتی که شامل کلمات کلیدی زیادی بودند شانس بیشتری برای رتبه بندی داشتند اما امروزه این طور نیست و الگوریتم های موتور های جستجو همه چیز را به دقت بررسی می کنند.

اختلالات شناختی وب سایت

وقتی کاربران نتوانند به راحتی در وب سایت شما حرکت و جستجو کنند، احتمالا به سراغ وب سایت بعدی در لیست جستجو های گوگل خواهند رفت. این چیزی است که ناشی از اختلالات شناختی است. اگر حرکت در وب سایت سخت باشد یا دارای محتوای متنوعی با انتخاب های بی شماری باشد، کاربران اینترنت بیشتر از این که در این محیط بی نظیر بمانند آن را ترک خواهند نمود. 

کلمات کلیدی انتخاب شده برای مطلب باید متناسب با محتوا صفحه باشد تا بتواند به انتظارات کاربران به خوبی پاسخ دهد. بررسی میزان پرش کاربران یک معیار مناسب برای فهمیدن این موضوع است که آیا کاربران آن چه را که مورد نیازشان است در وب سایت شما پیدا کرده اند یا خیر!

لینک های برجسته

الگوریتم های گوگل بر اساس این مفهوم کار می کنند که لینک های برجسته که کلیک های بیشتری دارند، سبب افزایش رتبه صفحات داخلی خواهند شد. با تغییر ناوبری اصلی وب سایت و یا انتقال لینک های برجسته به مکان های با محبوبیت کمتر رتبه بندی وب سایت شما صدمه خواهد دید. این نشان می دهد که چگونه بهینه سازی موتور جستجو به طراحی وب سایت گره خورده است. بنابراین هر تغییری که قصد دارید در وب سایت خود ایجاد نمایید، باید سئو و بهینه سازی موتور جستجو را در نظر داشته باشید.

نتیجه گیری

تصمیماتی که در طراحی سایت خود می گیرید می تواند سبب بهبود و یا آسیب دیدن سئو سایت شما شود. به همین جهت سعی کنید از بهترین روش های دسترسی و ساختار مناسب در طراحی وب سایت خود استفاده نمایید. ساختار وب سایت شما باید به گونه ای باشد که کاربران دنیای اینترنت در اطراف وب سایت شما جستجو کنند و در وب سایت شما به همان چیزی که می خواهند، دست پیدا کنند. انجام این کار با ترکیب بهترین روش های سئو و طراحی سایت ممکن خواهد شد.

منبع:سایت و سئو



:: برچسب‌ها: بررسی 5 عامل مهم در طراحی سایت و سئو , 5 عامل مهم در طراحی سایت و سئو , بررسی 5 عامل مهم در طراحی سایت , بررسی 5 عامل مهم در سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وصالی

طراحی فرآیند جمع آوری ایده ها، شناخت و اجرای آنها و رعایت اصول خاص برای رسیدن به یک هدف خاص است. طراحی وب یدر واقع یک روند مشابه ایجاد کردن است ؛ با هدف ارائه محتوای خاص در صفحات وب الکترونیکی، که کاربران نهایی بتواند از طریق اینترنت با کمک یک مرورگر وب به آن دسترسی داشته باشند.

عناصر طراحی وب سایت

طراحی وب سایت با استفاده از بسیاری از عناصر بصری کلیدی طراحی مانند عوامل زیر ایجاد می شود :

طراحی وب سایت چیست

طراحی وب سایت چیست

طرح بندی:  اولین عنصر در طراحی وب طرح بندی آن است که زمینه ای برای گرافیک ، تبلیغات و محتوای سایت می باشد . در دنیای وب، یک عنصر کلیدی برای کمک به یافتن اطلاعاتی که کاربران به دنبال آنها هستند ؛ طرح بندی است  و شاملحفظ تعادل، ثبات و یکپارچگی طراحی می شود.

رنگ: انتخاب رنگ بستگی به هدف و مشتری دارد؛ طراحی رنگ می تواند ساده ، سیاه و سفید و یا چند رنگی باشد که شخصیت یا نام تجاری یک سازمان را با استفاده از رنگ های موجود در صفحات وب انتقال دهد.

گرافیک: گرافیک می تواند شامل آرم ها، عکس ها، کلیپ های تصویری و یا آیکون ها، که همه آنها طراحی سایت را بهبود می بخشد ، باشد . برای ارتباط با کاربر ، انتخاب موارد گرافیکی باید با دقت انجام شود و با رنگ و محتوای صفحه برای بهبود صفحه کار شود . البته تا حدی که بارگیری صفحات کند نشود و یا برای کاربر گیج کننده نباشد .

 

فونت: اکثر مرورگرهای وب فقط می توانند تعدادی از فونت هایی را که به عنوان “فونت های ایمن وب” شناخته می شوند، بخوانند، بنابراین طراحی فونت شما اغلب در این گروه  از فونت ها قابل پذیرش است.

محتوا: محتوا و طراحی با هم کار می کنند تا پیام سایت را از طریق تصاویر و متن به کاربر برسانند . متن نوشتی همیشه باید مرتبط و مفید باشد تا خواننده با استفاده از آن از اشتباه در آمده و آنچه که می خواست بداند را بدست بیاورد . تنها با این روش کاربر در سایت باقی خواهد ماند . محتوا باید برای موتورهای جستجو بهینه شود و از طول مناسبی برخوردار باشد و کلمات کلیدی مرتبط را در آن جای داده شود .

ایجاد طراحی کاربر پسند برای وب سایت

علاوه بر عناصر اساسی طراحی وب که باعث می شود سایت زیبا و بصری  و قانع کننده باشد، وب سایت همیشه باید کاربر پسند بودن  را نیز در نظر بگیرد. با توجه به عوامل زیر می توان کاربر پسند بودن را بدست آورد.

ناوبری وب سایت : معماری سایت، منوها و دیگر ابزارهای ناوبری در طراحی وب باید با توجه به نحوه مرور و جستجوی کاربران ایجاد شود. هدف این است که به کاربر کمک کند تا به راحتی در صفحات سایت به جستجو بپردازد و اطلاعات لازم را پیدا کند.

محتواهای چند رسانه ای در وب سایت : محرک های ویدیویی و صوتی مرتبط در طراحی سایت می تواند به کاربران کمک کند تا اطلاعات را درک کنند، درک سریع و آسان داشته باشند. که این امر بازدیدکنندگان را تشویق می کند که زمان بیشتری را در صفحه وب صرف کنند.

طراحی وب سایت چیست

طراحی وب سایت چیست

سازگاری طراحی وب سایت : طراحی صفحه وب باید با مرورگرهای مختلف و سیستم عامل های موبایل سازگار باشد تا افزایش کاربر و مشاهده را به همراه داشته باشد .

تکنولوژی : پیشرفت های تکنولوژی به طراحان اجازه می دهد تا جنبش و نوآوری را به وب سایت اضافه کنند و اجازه می دهد طراحی وب همیشه تازه، دینامیک و حرفه ای باشد.

تعاملی : افزایش مشارکت و مشارکت فعال کاربران با اضافه کردن گزینه های نظر و نظرسنجی ها در طراحی. به تعاملی شدن بیشتر وب سایت می انجامد . کاربران را از بازدیدکننده  به مشتری با ارائه فرم های ایمیل و ثبت نام خبرنامه تبدیل کنید.

طراحان وب سایت حرفه ای وب افرا یک وب سایت عالی کاربر پسند با تجربه رضایت بخش مشتری از وب سایت را به وجود می آورند . تیم وب افرا از برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل برای طراحی وب سایت استفاده می کند. نمونه کارهای طراحی وب سایت وب افرا را در بخش نمونه کارهای صفحه ی اول سایت مشاهده کنید . همچنین برای آشنایی بیشتر با طراحی سایت سایر مقالات بخش های طراحی سایت ، وبلاگ و مقاله ها را دنبال کنید.

منبع:

طراحی فرآیند جمع آوری ایده ها، شناخت و اجرای آنها و رعایت اصول خاص برای رسیدن به یک هدف خاص است. طراحی وب یدر واقع یک روند مشابه ایجاد کردن است ؛ با هدف ارائه محتوای خاص در صفحات وب الکترونیکی، که کاربران نهایی بتواند از طریق اینترنت با کمک یک مرورگر وب به آن دسترسی داشته باشند.

 

عناصر طراحی وب سایت

 

طراحی وب سایت با استفاده از بسیاری از عناصر بصری کلیدی طراحی مانند عوامل زیر ایجاد می شود :

 

طراحی وب سایت چیست

طراحی وب سایت چیست

 

طرح بندی:  اولین عنصر در طراحی وب طرح بندی آن است که زمینه ای برای گرافیک ، تبلیغات و محتوای سایت می باشد . در دنیای وب، یک عنصر کلیدی برای کمک به یافتن اطلاعاتی که کاربران به دنبال آنها هستند ؛ طرح بندی است  و شاملحفظ تعادل، ثبات و یکپارچگی طراحی می شود.

 

رنگ: انتخاب رنگ بستگی به هدف و مشتری دارد؛ طراحی رنگ می تواند ساده ، سیاه و سفید و یا چند رنگی باشد که شخصیت یا نام تجاری یک سازمان را با استفاده از رنگ های موجود در صفحات وب انتقال دهد.

 

گرافیک: گرافیک می تواند شامل آرم ها، عکس ها، کلیپ های تصویری و یا آیکون ها، که همه آنها طراحی سایت را بهبود می بخشد ، باشد . برای ارتباط با کاربر ، انتخاب موارد گرافیکی باید با دقت انجام شود و با رنگ و محتوای صفحه برای بهبود صفحه کار شود . البته تا حدی که بارگیری صفحات کند نشود و یا برای کاربر گیج کننده نباشد .

 

 

 

فونت: اکثر مرورگرهای وب فقط می توانند تعدادی از فونت هایی را که به عنوان “فونت های ایمن وب” شناخته می شوند، بخوانند، بنابراین طراحی فونت شما اغلب در این گروه  از فونت ها قابل پذیرش است.

 

محتوا: محتوا و طراحی با هم کار می کنند تا پیام سایت را از طریق تصاویر و متن به کاربر برسانند . متن نوشتی همیشه باید مرتبط و مفید باشد تا خواننده با استفاده از آن از اشتباه در آمده و آنچه که می خواست بداند را بدست بیاورد . تنها با این روش کاربر در سایت باقی خواهد ماند . محتوا باید برای موتورهای جستجو بهینه شود و از طول مناسبی برخوردار باشد و کلمات کلیدی مرتبط را در آن جای داده شود .

 

ایجاد طراحی کاربر پسند برای وب سایت

 

علاوه بر عناصر اساسی طراحی وب که باعث می شود سایت زیبا و بصری  و قانع کننده باشد، وب سایت همیشه باید کاربر پسند بودن  را نیز در نظر بگیرد. با توجه به عوامل زیر می توان کاربر پسند بودن را بدست آورد.

 

ناوبری وب سایت : معماری سایت، منوها و دیگر ابزارهای ناوبری در طراحی وب باید با توجه به نحوه مرور و جستجوی کاربران ایجاد شود. هدف این است که به کاربر کمک کند تا به راحتی در صفحات سایت به جستجو بپردازد و اطلاعات لازم را پیدا کند.

 

محتواهای چند رسانه ای در وب سایت : محرک های ویدیویی و صوتی مرتبط در طراحی سایت می تواند به کاربران کمک کند تا اطلاعات را درک کنند، درک سریع و آسان داشته باشند. که این امر بازدیدکنندگان را تشویق می کند که زمان بیشتری را در صفحه وب صرف کنند.

 

طراحی وب سایت چیست

طراحی وب سایت چیست

 

سازگاری طراحی وب سایت : طراحی صفحه وب باید با مرورگرهای مختلف و سیستم عامل های موبایل سازگار باشد تا افزایش کاربر و مشاهده را به همراه داشته باشد .

 

تکنولوژی : پیشرفت های تکنولوژی به طراحان اجازه می دهد تا جنبش و نوآوری را به وب سایت اضافه کنند و اجازه می دهد طراحی وب همیشه تازه، دینامیک و حرفه ای باشد.

 

تعاملی : افزایش مشارکت و مشارکت فعال کاربران با اضافه کردن گزینه های نظر و نظرسنجی ها در طراحی. به تعاملی شدن بیشتر وب سایت می انجامد . کاربران را از بازدیدکننده  به مشتری با ارائه فرم های ایمیل و ثبت نام خبرنامه تبدیل کنید.

 

طراحان وب سایت حرفه ای وب افرا یک وب سایت عالی کاربر پسند با تجربه رضایت بخش مشتری از وب سایت را به وجود می آورند . تیم وب افرا از برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل برای طراحی وب سایت استفاده می کند. نمونه کارهای طراحی وب سایت وب افرا را در بخش نمونه کارهای صفحه ی اول سایت مشاهده کنید . همچنین برای آشنایی بیشتر با طراحی سایت سایر مقالات بخش های طراحی سایت ، وبلاگ و مقاله ها را دنبال کنید.

منبع:طراحی وب سایت

 



:: برچسب‌ها: طراحی وب سایت چیست , طراحی وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وصالی

اگر چه دنیای اینترنت به یک مکان عمومی برای خرید و فروش کالا ها در فروشگاه های اینترنتی تبدیل شده است اما همچنان عدم تعامل شخصی بین مصرف کنندگان و شرکت ها وجود دارد. در بسیاری از موارد پاسخ ندادن اوپراتور های فروشگاه اینترنتی به مشتریان سبب سرخوردگی و نگرانی مشتریان خواهد شد. زمان پاسخگویی به مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. تحقیقات اخیر نشان داده است که از هر 5 مشتری فروشگاه های اینترنتی 3 نفر به خاطر پاسخگویی نامناسب و با تاخیر خرید خود را کامل نکرده اند. در حالی که برای جذب همین مقدار مشتری جدید شما باید هفت برابر مشتریان فعلی خود هزینه کنید تا مشتریان جدید جایگزین شوند. ارائه خدمات عالی به مشتریان نه تنها باعث افزایش فروش و سود می شود، بلکه به شرکت ها کمک می کند تا در بازار جایگاه و موقعیت فروشگاه اینترنتی خود را تثبیت نمایند. در زیر به بررسی موارد ویژه ای می پردازیم که از آن ها به عنوان کلید رشد فروشگاه اینترنتی یاد می شود.

سیاست های بازگشت محصول

بازگشت محصول فروشگاه 

یکی از مهم ترین مواردی که مشتریان یک فروشگاه اینترنتی با آن مواجه هستند، بازگشت محصول است. معمولا 15 تا 30 درصد از کالاهایی که به صورت آنلاین خریداری می شوند، بازگشت داده می شوند. بنابراین یک سیاست ساده و آسان برای بازگشت محصول در نظر بگیرید. سیاست های بازگشت محصول و مراحل مورد نیاز آن، باید در صفحات متعدد سایت شما و ایمیل خرید نشان داده شود. استفاده از یک فرآیند شفاف و دقیق اعتماد به نفس مشتریان را برای خرید از فروشگاه اینترنتی شما افزایش خواهد داد. به گفته دکتر توماس لمبو، صاحب Samurai Insoles "اگر شما خط مشی بازگشت آسان را ارائه دهید، مشتریان بیشتری از شما خرید خواهند کرد".

شخصی سازی فروشگاه اینترنتی

شخصی سازی فروشگاه اینترنتی می تواند نام تجاری یا همان برند کسب و کار شما را از دنیای رقابت جدا کند. در واقع، آمار نشان می دهد که بیش از 70 درصد از مصرف کنندگان آمریکایی بر شخصی سازی فروشگاه اینترنتی تاکید دارند. این شخصی سازی می تواند شامل داشتن حساب کاربری، اطلاعات پرداخت مانند آدرس ارسال کالا و انتخاب اقلام و کالا های مختلف باشد. دریافت ایمیل های شخصی کاربران در پنل کاربری یک راه عالی برای ایجاد ارتباط با مشتریان است. 

بسیاری از فروشگاه های اینترنتی خدمات منحصر به فردی را بر اساس مشخصات مشتری ارائه می دهند(مثلا طراحی یک لباس سفارشی بر اساس مشخصات مشتری)، که از این مورد نیز می توانید برای قرار گرفتن در بالای سر رقبای خود استفاده نمایید.

دریافت انتقادات و پیشنهادات مشتریان فروشگاه اینترنتی

اغلب مشتریان و کاربران سایت ها نظر و پیشنهاد خود ارائه نمی دهند، مگر این که از آن ها بخواهید. شما می توانید یک ایمیل پیگیری ارسال کنید و از آنها بخواهید تا تجربه خود را از فروشگاه اینترنتی شما توصیف کنند. بررسی انتقادات و پیشنهادات مشتریان برای فروشگاه های اینترنتی ضروری است زیرا باعث می شود صاحبان فروشگاه اینترنتی متوجه شوند که چه چیزی به درستی کار می کند و چه چیزی خوب کار نمی کند! پی بردن به اشتباهات همیشه بد نیست و باعث می شوند شما آن ها را اصلاح کنید و کارکرد فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید.

چت زنده با مشتریان

چت زنده 

برای مشتریان امروز فروشگاه های اینترنتی زمان اهمیت زیادی دارد. این به این معنی است که اگر آن ها یک سوال داشته باشند، یک پاسخ را می خواهند. اگر شما نتوانید به درستی آن ها را راهنمایی کنید، تنها با یک کلیک وب سایت شما را ترک خواهد کرد و به سراغ فروشگاه دیگری می روند. با توجه به اینکه 83 درصد از خریداران آنلاین نیازمند کمک برای تکمیل سفارش هستند، چت زنده (با افراد واقعی و نه ربات ها) ضروری است. استفاده از چت زنده می تواند نگرانی های شما را حل کند، یک تجربه عالی ارائه دهد و در نتیجه یک فروش برای فروشگاه شما به دست آورد.

ارائه خدمات از طریق رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی 

رسانه های اجتماعی جایی هستند که مردم از آن برای اشتراک گذاری و تبادل اطلاعات خود استفاده می نمایند. پس می توانید از این رسانه ها نیز برای پاسخ گویی به سوالات و تماس با مشتریان استفاده نمایید.  تحقیقات موسسه Bain & Company نشان می دهد که شرکت هایی که با مصرف کنندگان ارتباط برقرار می کنند و به درخواست های خدمات مشتریان در رسانه های اجتماعی پاسخ می دهند، 20 تا 40 درصد فروش بیشتری کسب می کنند.

فروش به خدمات وابسته است

ارائه خدمات مناسب به مشتریان و ایجاد تجربه کاربری مناسب گامی مهم برای سبقت گرفتن از سایر رقبای فروشگاه اینترنتی شما می باشد. بهتر اس یک بار به چشم یک خریدار به وب سایت خود نگاه کنید و بررسی کنید که آیا نحوه طراحی سایت فروشگاهی شما دوستانه، راحت و کاربرپسند هست یا خیر؟

منبع:فروشگاه اینترنتی



:: برچسب‌ها: ارائه خدمات ویژه به مشتریان، کلید رشد فروشگاه اینترنتی , ارائه خدمات ویژه به مشتریان،رشد فروشگاه اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وصالی

استفاده از فایل های صوتی در طراحی وب سایت ها غالبا با دو هدف زیر صورت می گیرد:

اول، افزایش جذابیت در وب سایت با اضافه کردن یک فایل صوتی مانند یک قطعه موسیقی به صفحات.
دوم، ایجاد امکان پخش یک فایل صوتی در صفحه وب برای اطلاع رسانی به مخاطبین مانند پخش زنده شبکه های رادیویی
در هر دو مورد فوق، تنها امکان استفاده از فرمت هایی خاص وجود دارد؛ فرمت هایی که ضمن حفظ کیفیت پخش صدا، حجم فایل را تا حد امکان پایین بیاورند تا بارگذاری صفحه با آماده شدن قطعه صوتی برای پخش به زمان زیادی نیاز نداشته باشد.Image result for voice

برخی از وب سایت ها ترجیح می دهند به جای این که امکان دانلود فایل صوتی را برای کاربران فراهم بیاورند شرایطی را ایجاد کنند تا قطعه صوتی از طریق مرورگر برای مخاطبین وب سایت پخش شود. در مواردی مانند پخش زنده شبکه های رادیویی این تنها راه حل ممکن است اما به عنوان نمونه در مورد پخش یک قطعه موسیقی، با استفاده از این روش می توان از کپی شدن فایل بر روی رایانه مرورگر به دلایلی مانند حق تکثیر جلوگیری نمود
در میان فرمت هایی که برای پخش صدا در صفحات وب مورد استفاده قرار می گیرند، موارد زیر کاربرد گسترده تری دارند:

 

wav: این فرمت صوتی که توسط شرکت Microsoft ارائه شده به دلیل پخش در نرم افزار Windows Media Player که همراه با سیستم عامل ویندوز عرضه می شود از محبوبیت بالایی برخوردار است، چرا که به راحتی در مرورگر وب رایانه هایی که ویندوز بر روی آنها نصب شده پخش می گردد، حجم فایل های wav. با مشخصات فنی فایل مانند نرخ بیت و تعداد کانال های پخش، ارتباط مستقیمی دارد اما به دلیل عدم استفاده از الگوریتم های فشرده سازی، نسبتا بالا است
mp3: فرمت mp3 از جمله فرمت های پرطرفدار در وب و تیز سایر رسانه های دیجیتال محسوب می شود که با استفاده از یک الگوریتم قدرتمند برای فشرده سازی فایل های صوتی توانسته نسبت خوبی میان حجم و کیفیت فایل ها ایجاد نماید. این فرمت عمدتا برای پخش موسیقی مورد استفاده قرار می گیرد و توسط اغلب مرورگرها پشتیبانی می شود.
wma: از عبارت Windows Media Audio گرفته شده و فرمتی است که توسط شرکت Microsoft عرضه گردیده اما برخلاف wav. از الگوریتم های فشرده سازی استفاده می کند و لذا حجم پایین تری دارد. برای پخش این فرمت روی مرورگر، باید نرم افزار رمز گشای آن بر روی رایانه موجود باشد.

mid: فرمت mid برای ضبط و پخش فایل های موسیقی که حاوی ریتم هستند (مانند پیانو) مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل استفاده از نت های موسیقی برای ذخیره سازی اطلاعات فایل. حجم فوق العاده پایینی دارد. این فرمت به وسیله اکثر مرورگرها پشتیبانی می شود و به دلیل حجم پایین می تواند به عنوان صدای پس زمینه صفحات وب مورد استفاده قرار گیرد.
ra و rum: این فرمتها که اعضای خانواده فرمت های قابل پخش در نرم افزار RealPlayer محسوب می شوند. برای پخش زنده فایل های صوتی کاربرد دارند اما پخش آنها در مرورگر مشروط به وجود نرم افزار Real Player روی رایانه با نصب افزونه موردنیاز روی مرورگر است.

saif: فرمت AIFF که محصولی از شرکت Apple است برای ذخیره سازی صداهای دیجیتال با کیفیت بالا ایجاد شده و غالبا بر روی سیستم های مکینتاش مورد استفاده قرار می گیرد
au: این فرمت صوتی که توسط شرکت Sun و برای سیستم های یونیکس تولید شده دارای کیفیت و حجم نسبتا پایینی است و کاربرد آن در وب محدودتر از سایر فرمت ها است.

افزودن صوت به صفحه
برای اضافه کردن صدا به صفحه وب روش های متعددی وجود دارد اما متأسفانه همه مرورگرها از آنها پشتیبانی نمی کنند لذا تنها به ذکر مواردی می پردازیم که توسط اغلب مرورگرها قابل اجرا هستند.

استفاده از برچسب <a>

ساده ترین روش برای قرار دادن فایل صوتی در صفحه وب، ایجاد یک پیوند به آن است تا در صورت وجود نرم افزار مرتبط، کاربر با کلیک روی پیوند بتواند قطعه صوتی را بشنود، پیش از این با روش ایجاد یک پیوند با استفاده از برچسب <a> آشنا شدند. اما برای یادآوری، روش استفاده از این برچسب را مجددا مرور خواهیم کرد. این برچسب مشخصه ای با نام herf دارد که به نشانی نسبی یک پیوند اشاره می کند. این پیوند می توان یک صفحه وب در همان سایت، نشانی یک وب سایت دیگر و یا حتی یک فایل باشد.
منظور از نشانی نسبی این است که مشخص شود فایل با صفحه مورد نظر فارغ از محل ذخیره سازی روی رایانه، نسبت به صفحه ای که برچسب <a> در آن وجود دارد در چه محلی قرار گرفته است. برای مثال فرض کنید فایل صوتی همان جایی ذخیره شده که صفحه وب قرار دارد بنابراین مقدار مشخصه href به صورت زیر تنظیم می شود:

<a/برای شنیدن موسیقی کلیک کنید<“a href= ” Song.wav>

منبع:وب سایت ها



:: برچسب‌ها: فرمت های صوتی در وب سایت ها , فرمت صوتی در وب سایت ها , فرمت های صوتی در وب ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وصالی

طراحی سایت برای به دست آوردن بازدید کنندگان بیشتر شاید مهم از آن چیزی باشد که شما فکر می کنید. طراحی فقط به معنی کاری نیست که طراحان انجام می دهند. طراحی می تواند معنای بازاریابی، نمایش محصولات شما و این که چگونه آن ها کار می کنند باشد. در ادامه به بررسی 8 نکته کلیدی طراحی سایت حرفه ای پرداخته ایم.

سلسله مراتب بصری

سلسله مراتب بصری یکی از مهم ترین اصول پشت طراحی وب سایت خوب است. این نظم است که باعث می شود چشم انسان آنچه را که می بیند، درک می کند. لطفا دایره های زیر را به ترتیب اهمیت مرتب کنید:

طراحی سایت

 بدون دانستن هیچ اطلاعاتی درباره این دایره ها شما قادر خواهید بود تا آن ها را مرتب کنید و این به معنای سلسله مراتب بصری است.

قطعا برخی قسمت های وب سایت شما از قسمت های دیگر آن اهمیت بیشتری دارند و شما می خواهید آن ها بیشتر مورد توجه قرار گیرند. 

با هدف کسب و کار شروع کنید

شما باید بر اساس اهداف تجاری خود عناصر را در وب سایت خود رتبه بندی کنید. اگر هدف خاصی نداشته باشید، نمی توانید اولویت بندی خوبی انجام دهید. در این جا یک مثال قرار داده ایم که مربوط به یک فروشگاه اینترنتی مربوط به آشپزی است. بزرگ ترین چیزی که می بینیم یک قطعه گوشت است که ما را ترغیب به خواستن آن می کند و بعد از آن عنوان مشخص شده است و سپس دکمه سفارش محصول. در جایگاه چهارم نیز جملاتی برای توضیح عنوان بیان شده است، در جایگاه پنجم یک بنر تبلیغاتی قرار گرفته شده ات و در اخر نیز ناوبری سایت قرار داده شده است. این یک سلسله مراتب بصری خوب برای یک وبسایت است.

اصول طراحی سایت 

نسبت های عدد طلایی 

نسبت طلایی یا عدد فی (ϕ)، شماره جادویی 1.618 می باشد که برخی اعتقاد دارند که معیاری برای سنجش نسبت زیبایی است. بسیاری از هنرمندان و معماران در کارهای خود از نسبت طلایی استفاده می کنند. در طراحی وب سایت توییتر نیز به نظر می رسد این نسبت رعایت شده است که به نظر نمی آید اتفاقی باشد.

طراحی سایت جدید 

قانون هیک

قانون هیک می گوید که هر انتخاب اضافی زمان لازم برای تصمیم گیری را افزایش می دهد. شما این را بار ها در رستوران ها تجربه کرده اید، منو هایی با گزینه های زیاد که زمان تصمیم گیری را برای شما افزایش می دهند. گزینه های بیشتری که کاربر هنگام استفاده از وب سایت با آن ها مواجه می شود، سخت تر از آن هستند که استفاده شوند (یا در همه موارد استفاده نمی شوند). بنابراین برای ارائه یک تجربه لذت بخش تر، ما باید انتخاب ها را از بین ببریم. برای طراحی وب بهتر، فرآیند حذف گزینه های منحرف کننده باید در طول فرآیند طراحی به صورت پیوسته باشد.

در زمانی که انتخاب های زیادی در وب سایت شما وجود دارند، باید از فیلتر ها برای تصمیم گیری بهتر کاربران استفاده کنید. (مانند تصویر زیر)

وب سایت 

قانون Fitt

قانون Fitt تصریح می کند که زمان لازم برای حرکت به یک منطقه هدف (به عنوان مثال، با کلیک بر روی یک دکمه)، تابع فاصله از هدف و اندازه هدف است. به عبارت دیگر، هر چه یک شیء بزرگتر و نزدیکتر به ما باشد، راحت تر می توانیم از آن استفاده کنیم. 

همانطوری که می بینید فروشگاه اینترنتی Spotify دکمه شروع را راحت از بقیه دکمه ها قرار داده است:

فروشگاه 

البته این بدان معنا نیست که بزرگتر همیشه بهتر است. یک دکمه که نیمی از صفحه نمایش را جذب می کند قطعا خوب نیست و ما به مطالعه ریاضی نیاز نداریم تا این را بدانیم. با این وجود، قانون Fitts یک لگاریتم باینری است. این به این معنی است که نتایج پیش بینی شده از قابلیت استفاده از یک جسم در امتداد یک منحنی اجرا می شود، نه یک خط مستقیم.

قانون Thirds

ایده خوبی است که از تصاویر در طراحی خود استفاده کنید. برخی مواقع تصاویر می توانند بهتر از متن ها مفهوم مورد نظر شما را به کاربر منتقل نمایند. بهترین تصاویر از قانون Thirds به دست می آید: تصویر باید به صورت 9 عدد مساوی توسط دو خط افقی به همان اندازه فاصله و دو خط عمودی به طور مساوی تقسیم شده و عناصر تشکیل دهنده مهم نیز در این خط ها یا تقاطعات آنها قرار می گیرند.

طراحی 

همان طور که می بینید تصویر در سمت راست جالب تر به نظر می رسد و این قانون Thirds است. استفاده از تصاویر زیبا و بزرگ، به طراحی کمک می کند، این قانون باعث می شود که آن ها جالب تر شوند و بنابراین وب سایت شما جذاب تر می شود. 

قوانین طراحی Gestalt

روانشناسی Gestalt یک نظریه ذهنی و مغز است. اصل آن این است که قبل از درک واحد های فردی، چشم انسان، اشیا را در تمامیت خود می بیند.

در این تصویر منظور چیست؟

سایت 

توجه کنید که چگونه می توانید سگ را بدون تمرکز بر هر نقطه سیاه که از سگ وجود دارد، ببینید؟

نکته کلیدی در اینجا این است که مردم قبل از این که قطعات را ببینند، کل را می بینند. مردم همیشه قبل از این که هدر، منو، پاورقی و غیره را تشخیص دهند، ابتدا تمام وب سایت شما را می بینند. کرت کافکا، یکی از بنیانگذاران "گرستیپت"، گفت: کل از نظر قطعات مستقل است. با استفاده از قوانین Gestalt می توانیم پیش بینی کنیم چگونه مردم چیزی را درک می کنند.

فضای سفید و طراحی تمیز

فضای سفید بخشی از یک صفحه است که "خالی" است. این فضا اغلب بین گرافیک، حاشیه، چاله، فضای بین ستون ها، فضای بین خطوط نوع یا تصاویر موجود است. این یک عنصر مهم طراحی است که این امکان را فرآهم می کند که اشیاء در آن وجود داشته باشند. یک صفحه بدون فضای سفید که پر از متن یا گرافیک است، معمولا خواندن آن سخت و آزار دهنده است. به همین دلیل وب سایت های ساده از لحاظ علمی بهتر هستند.

طراحی تمیز به معنی طراحی است که بهترین استفاده از این فضا ها در آن صورت گرفته است. برای ساخت یک طرح تمیز، شما باید بدانید که چگونه به صورت عاقلانه از این فضا ها استفاده کنید.(مانند تصویر زیر)

طراحی 

استفاده خوب از فضای سفید باعث می شود تا تمرکز بر روی پیام اصلی و تصاویر بیشتر شود.

تیغ اوکام

تیغ اوکام اصلی منسوب به ویلیام اوکام، منطق‌دان و فیلسوف انگلیسی است که ترجمه مستقیم آن در پارسی به شکل زیر می باشد:

موجودیتها یا وجود ها(نهادها) نباید بدون ضرورت افزایش یابد.

ترجمهٔ آزاد آن در فارسی می‌شود:

در توضیح و توصیف، بخش‌های ناضروری را حذف کن. 

در طراحی وب سایت ساده بودن اجزا اهمیت زیادی دارد. اما ما فقط افتخار می کنیم که محصولات ما چه کاری انجام نمی دهند. طراحی پیچیده اغلب سبب سردرگمی بازدید کنندگان می شود: ویژگی های بیش از حد بسیاری، دکمه های بیش از حد بسیاری، سردرگمی بیش از حد.

نمونه سایت نتیجه گیری

تاثیرات طراحی سایت و هنر شبیه هم نیستند. شما طراحی را برای کاربران انجام می دهید و همچنین باید یک هدف تجاری نیز در ذهن خود داشته باشید. با استفاده از این اصول طراحی وب سایت می توانید نتایج زیبایی شناختی و مالی را به دست آورید.

منبع:سایت حرفه ای



:: برچسب‌ها: 8 نکته کلیدی طراحی سایت حرفه ای , 8 نکته طراحی سایت حرفه ای , 8 نکته کلیدی سایت حرفه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وصالی

وردپرس یک سیستم طراحی عالی برای تاجران می باشد تا وب سایتی را برای تجارت های تازه تاسیس و یا کوچک خود بسازند و این سیستم مدیرت محتوا یا CMS توسط میلیون ها تاجر که در هر گوشه ای از این دنیا زندگی می کنند، استفاده می شود. بیشتر از ۴۰۰ میلیون وب سایت در سراسر جهان توسط وردپرس بنا شده اند، که ۱۰۰ میلیون از این سایت ها در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. وب سایت های وردپرس در سراسر دنیا در هر ۱۷ ثانیه پست هایی را می گذارند. بیش از ۱ میلیون از وب سایت های برتر جهان توسط وردپرس ساخته شده اند. این حقیقت ها به طور واضحی برای ما مشخص می سازد که اهمیت وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا برای تمامی تجارت ها در هر اندازه و مقیاسی، بسیار ارزشمند می باشد.

۱-کیفیت تم ها و الگوها

هزاران تم و الگوی با کیفیت و رایگان برای ساخت وب سایت وردپرس وجود دارد. در هر صورت، شما نیاز دارید تا در انتخاب یک تم و الگو صحیح دقت داشته باشید. این تم و الگوها باید انعطاف پذیر باشند و هر زمانی که بخواهید، این الگو ها باید توانایی تغییر و اصلاح را داشته باشد.

۲-هاستینگ

زمانی که بحث ساخت وب سایت برای تجارت های تازه تاسیس می شود، دیگر عامل ضروری هاستینگ می باشد. شما نیاز دارید تا به دنبال یک سرویس هاستینگ وردپرس مدیریت شده باشید که به اجرا و عملکرد عالی وب سایت تان در همه زمان ها کمک می کند. به علاوه، این هاستینگ ها باید بروزرسانی ها و بک آپ گیری هایی را نیز برای وب سایت تان مهیا کنند.

۳-پیکر بندی وب سایت تان

زمانی که نصب وردپرس را به اتمام رساندید، باید بر طبق آن شروع به پیکربندی سایت خود کنید. برای مثال، شما باید درباره چگونگی ارائه نظرات، ساخت PERMAILINLS و دیگر فعالیت ها فوق العاده، فکر کنید. این موارد در تنظیمات وردپرس انجام نمی شود و باید در طول تنظیمات اولیه وب سایت شما تکمیل گردد.

۴-با دقت پلاگین های خود را انتخاب کنید

نصب پلاگین های زیاد در وب سایت وردپرس، می تواند سرعت بارگیری سایت تان را کاهش دهد. تنها پلاگین هایی را به وب سایت خود بی افزاید که به طور فعالی استفاده می شوند و به راحتی هم حذف می شوند.

۵-رابط کاربری گوشی همراه

خیلی از بازدیدکنندگان از طریق گوشی های همراه به وب سایت های ما دسترسی پیدا می کنند، از این رو وب سایت های وردپرس شما نیاز دارند تا طراحی ریسپانسیوی برای رابط کاربری خود داشته باشد که تجربه کاربری بهینه ای را برای تمامی کاربران سایت مهیا سازند. کاربران سایت نمی توانند وب سایت هایی که به طور نامتناسبی در صفحه نمایش های گوشی همراه اجرا می شوند را تحمل کنند.

۶-امنیت

وردپرس، دارای ویژگی های امنیتی می باشد، اما باید با استفاده از پلاگین ها و دیگر گزینه های مربوطه، این امنیت را ارتقاء دهید. Ilia Kolochernko، مدیر این روزهای High Bridge می گوید: “من می خواهم بگویم که اگر یک سیستم مدیریت محتوا محبوبی مانند وردپرس و یا جوملا به طور متناسبی پیکربندی شود، ممکن است در تنطیمات عادی خود به نظر امن برسد، از این نظر نباید آن ها را با گزینه سومی برنامه نویسی و یا بروزرسانی کرد.”

۷-سئو سایت و بهینه سازی سایت

سئو سایت و بهینه سازی سایت، مشاهده شدن و جستجو شدن وب سایت تان را در Google و دیگر مرروگرها ارتقاء می دهد. استفاده از سئو سایت و بهنیه سازی سایت در کنار پلاگین های وردپرس مانند Yoast، شما را در مسیر درستی قرار خواهد داد. علاوه بر سئو سایت و بهینه سازی سایت در مرورگرها، مهم است که از عامل ایجاد سئو سایت دیگری نیز استفاده کنید. در شبکه های اجتماعی حضور فعالی داشته باشید، دقیقا در مکان هایی که مشتریان سایت بیشتر وقت خود را در آن جا می گذرانند و شما باید به سرعت از این طریق، اعتماد کاربران و مردم را به وب سایت و تجارت خود جلب کنید.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) یا سئو سایت چیست؟

سئو (بهینه سازی وب سایت در گوگل) یک‌ رشته بازاریابی است و تمرکزش بر آن است تا در نتایج موتورهای جستجو بیشتر دیده شوید. سئو وب سایت شامل تمام پارامترها و اقداماتی است که شما برای کسب رتبه در گوگل و سایر موتورهای جستجو , افزایش ترافیک ورودی به سایت و مطلع شدن موتورهای جستجو از وب سایتتان انجام می دهید. جنبه‌های بسیاری برای سئو وجود دارد، از بهینه سازی وب سایت برای کلمات کلیدی گرفته تا ساخت لینک های داخلی و گرفتن بک لینک از سایت های مرتبط, که همه را شامل می شود. در این آموزش سئو رایگان به بررسی نحوه بهینه سازی وب سایت وردپرس در گوگل و موتورهای جستجو پرداخته ایم. بنابراین در انتهای آموزش یاد می گیرید چطور سایت وردپرس خود را سئو کنید.
دقت داشته باشید بهینه سازی سایت فقط برای موتورهای جستجو نیست بلکه شما باید طراحی سایت و سئو خود را برای کاربران تان انجام دهید.

چرا وب ‌سایت من نیاز به بهینه ‌سازی در گوگل و موتورهای جستجو دارد؟

اکثر ترافیک وب توسط موتورهای جستجو عمده تجاری، مانند گوگل، بینگ و یاهو ایجاد می‌شود. اگرچه رسانه‌های اجتماعی و انواع دیگر ترافیک‌ها در ایجاد بازدیدکننده به وب‌سایت شما تأثیر دارند، ولی موتورهای جستجو اصلی‌ترین روش هدایت برای کاربران اینترنتی هستند.
موتورهای جستجو با توجه به محتوای ارائه‌شده توسط شما ترافیک هدفمندی برای کاربرانی که آن را جستجو می‌کنند، فراهم می‌کند. اگر موتورهای جستجو نتوانند سایت شما را پیدا کنند و یا شما نتوانید مطالب خود را به پایگاه داده‌های آن‌ها اضافه کنید، فرصت‌های باورنکردنی را برای ایجاد ترافیک در سایتتان از دست خواهید داد.
جستجوی پرس‌وجوها – کلماتی که کاربران در جعبه جستجو تایپ می‌کنند، ارزش فوق‌العاده‌ای را حمل می‌کنند. تجربه نشان داده است که ترافیک موتور جستجو می‌تواند باعث موفقیت و یا شکست یک سازمان شود. ترافیک هدفمند به یک وب‌سایت می‌تواند باعث تبلیغات، درآمد و بی‌نظیری و بدون رقیب بودن در بازاریابی را فراهم کند. بنابراین سرمایه‌گذاری در سئو و بهینه ‌سازی سایت برای موتورهای جستجو از جمله گوگل می‌تواند نرخ استثنایی از بازگشت سرمایه را در مقایسه با انواع دیگر روش‌های بازاریابی به وجود آورد.

چرا نمی‌توانم موتورهای جستجو را بدون بهینه ‌سازی سایت و سئو به سایتم سوق دهم؟

اگرچه موتورهای جستجو هوشمندند، اما آن‌ها هنوز هم نیاز به کمک دارند. موتورهای جستجو اصلی همیشه به دنبال بهبود فنّاوری‌شان جهت خزیدن در وب به‌صورت عمیق‌تر و برگشت دادن نتایج بهتری برای کاربران هستند. بااین‌حال، محدودیت هایی در مورد اینکه چطور موتورهای جستجو عمل کنند وجود دارد. اگرچه بهینه ‌سازی و سئو سایت به‌صورت صحیح می‌تواند برای شما هزاران بازدیدکننده و افزایش توجه خالص به وجود آورد، ولی حرکت اشتباه می‌تواند باعث پنهان شدن و یا دفن سایت در اعماق نتایج جستجو (که در دید حداقل است) شود.
علاوه برساخت محتوای در دسترس برای موتورهای جستجو، SEO همچنین طوری باعث افزایش رتبه‌بندی محتوای قرار داده خواهد شد که دران موتورهای جستجو به‌آسانی آن را پیدا خواهند کرد. اینترنت به‌طور فزاینده‌ای در حال تبدیل‌شدن به رقابت است و شرکت‌هایی که از SEO استفاده می‌کنند مزیت عمده‌ای در جذب بازدیدکننده و مشتری دارند.

نتیجه:

در این مقاله به بهینه سازی سئو سایت وردپرس در گوگل و موتورهای جستجو پرداختیم و فهمیدیم سئو سایت چیست, چرا سئو مهم است , چطور سئوی سایتمان را در وردپرس با استفاده از افزونه Yoast SEO انجام دهیم , قسمت های مختلف افزونه یاست سئو و تنظیمات آن را در وردپرس بررسی کردیم

منبع:وب سایت وردپرس



:: برچسب‌ها: بهینه سازی سئو وب سایت وردپرس , سئو وب سایت وردپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وصالی

استفاده از نمونه کار های آنلاین در صفحات وب سایت شما می تواند به شما در جذب مشتریان بیشتر کمک کند و یک ابزار تبلیغاتی ارزشمند محسوب می گردد. صرف نظر از این که شما در حال ایجاد نمونه کارهای طراحی گرافیک یا نمونه کار طراحی وب سایت، هستید، در هر دو مورد اصول مشابهی استفاده می شود، که در ادامه به آن ها می پردازیم. اما در ابتدا سوالاتی وجود دارند که باید به آن ها توجه داشت:

  • چه آیتم هایی در نمونه کار های شما وجود دارند؟
  • روش های توصیف هر مورد از نمونه کارها چگونه است؟
  • آیا در طراحی سایت خود از پلتفرم های انعطاف پذیر و مفید استفاده می کنید؟
  • راه های بهینه سازی نمونه کارها برای بینندگان چیست؟
  • تاکتیک های شما برای ترویج کار چیست؟

شناسایی و اشتراک گذاشتن نمونه کارها

معمولا هنگامی که صحبت از انتخاب مواردی به عنوان نمونه کار می شود، کیفیت حرف اول را می زند. نمونه کارها نباید یک مخزن دیجیتالی از فایل های PSD روی هارد دیسک شما باشد بلکه یک نمایشگاه عمومی از بهترین چیز های شماست.

سعی کنید از نمونه کار های متفاوت در وب سایت خود استفاده کنید، به عنوان مثال به جای نمایش پنج وب سایت که برای پنج شرکت مختلف در زمینه محصولات ورزشی طراحی کرده اید، در وب سایت خود نمونه کار هایی که برای یک بانک یا مرکز تبلیغات یا یک سازمان غیر انتفاعی طراحی کرده اید، قرار دهید. تعادل کیفی و تنوع نمونه کار ها، تعداد کارفرمایان یا مشتریان احتمالی شما را نشان می دهند و موارد زیر را برای شما به دنبال دارد:

  • نشان دهنده استعداد و توانایی ایجاد طرح های زیبا توسط شما است
  • قرار گرفتن در معرض انواع رسانه های بازاریابی و تبلیغاتی

داستان هر نمونه کار را بگویید

نمونه کار طراحی سایت 

نمایش دادن بهترین تصاویر و طراحی های شما با تصاویر و اسکرین شات ها ختم نخواهند شد. شما باید آن چه در طرح های خود به دست آورده اید به بینندگان نمایش دهید. تصور کنید شما صاحب یک هتل هستید که به دنبال یک طراح وب با تجربه در صنعت هتل داری است. با مراجعه به وب سایت های مختلف و مشاهده نمونه کار ها قطعا نمونه کار هایی که به صنعت کاری شما نزدیک تر باشد، نظر شما را بیشتر جلب خواهد کرد.

طراح در کنار هر تصویر باید نمونه کارها، اهداف مشتری و نحوه طراحی آن ها را نیز توضیح دهد. علاوه بر این، یک خلاصه دقیق از نتایج هر پروژه را در وب سایت قرار دهید. 

یک درس! فقط قرار دادن تصاویر نمونه کار ها در وب سایت کافی نیست بلکه شما باید داستان خود را در پشت طرح های خود به مخاطبان خود بگویید. شما مجبور نیستید هر مورد نمونه کارها را به مطالعه موردی تبدیل کنید، اما همیشه باید بیننده را از هدف طراحی و آنچه که برای سازمان مورد استفاده قرار گرفته است، مطلع نمایید. اطمینان حاصل کنید که هر داستان شامل موارد زیر است:

  • نقش شما: آیا کل پروژه را مدیریت کردید یا به عنوان بخشی از یک تیم بزرگ کار می کردید؟ به بینندگان اجازه دهید از سابقه کاری شما مطلع شوند.
  • عملکرد شما: به مشتریان خود بگویید که چگونه به طرحی که در وب سایت شما می بینند رسیده اید. این برای آن ها مشخص می کند که نحوه کار شما با مشتریان چگونه است.
  • معیارهای موفقیت: موفقیت طراحی خود را با چه معیاری اندازه گیری می کنید؟ این  می تواند تعیین کننده این باشد که آیا مشتری از کار با شما راضی خواهد بود یا خیر!

انتخاب پلتفرم مناسب

پلتفرم سایت 

گام بعدی انتخاب یک پلت فرم وب است که جستجو نمونه کار های شما را راحت و لذت بخش می کند. انتخاب پلتفرم شما به مهارت فنی شما بستگی دارد. به طور کلی، سیستم عامل هایی که انعطاف پذیری قابل توجهی در قالب بندی دارند ممکن است نیاز به برخی از دانش های فنی مانند برنامه نویسی HTML و CSS داشته باشند. شما می توانید از پلتفرم هایی که دارای ابزار هایی برای طراحی سایت هستند مانند ورد پرس هم استفاده کنید اما باید توجه داشته باشید که استفاده از این پلتفرم ها به این معنی است که شما کمترین آزادی برای تغییر در نحوه نمایش محصول خود را خواهید داشت.

اگر شما یک طراح گرافیک هستید یا در صنعتی فعالیت دارید که در آن تجربه برنامه نویسی وجود نداشته است، ممکن است یک پلتفرم را بدون نیاز به برنامه نویسی ترجیح بدهید، اما توجه داشته باشید طراحی قالب های اختصاصی به مراتب به خواسته های شما نزدیک تر خواهند بود.

وب سایت خود را بهینه سازی کنید

بهینه سازی سایت 

حتی ارزان ترین و جذاب ترین نمونه کار ها بدون بهینه سازی و انجام اصلاحات ضعیف و ناتوان خواهند بود. با بهینه سازی تصاویر خود و آسان نمودن تماس مخاطبان با شما، می توانید بازدید کنندگان و مشتریان بیشتری را جذب نمایید.

برای بارگذاری تصاویر در وب سایت بایستی به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • تغییر اندازه تصاویر قبل از آپلود آنها به وب: تغییر اندازه تصاویر باید مناسب با قالبی باشد در صفحه وب سایت خود از آن استفاده می کنید. به عنوان مثال افراد به مجبور به بارگذاری چندین هزار پیکسل فقط برای مشاهده یک تصویر بند انگشتی نکنید.
  • عکس ها را فشرده کنید: حتی اگر شما فقط از فایل های jpg و png استفاده می کنید، معمولا می توانید اندازه فایل را بدون تغییر ابعاد تصویر و با همان کیفیت کاهش دهید. به TinyJPG سر بزنید و تصاویر خود را فشرده کنید.

ترویج کار شما

ترویج کار شما نکته کلیدی برای به حداکثر رساندن ارزش تلاش های شما در مراحل قبلی است. یک نمونه کار برای شما ارزشی نخواهد داشت اگر کسی به آن نگاه نکند. یکی از راه های تبلیغ ترویج کار شما این است که عضو انجمن های طراحی آنلاین شوید و دستاوردهای خود را با دیگر طراحان به اشتراک بگذارید. این جوامع به شما امکان می دهند که کارتان را منتشر کنید و نظرات دیگران را دریافت کنید. این یک راه عالی برای ارتباط است و تفسیر دیگران می تواند به بهبود کار شما کمک کند. حداقل باید کار خود را با یکی از سه انجمن طراحی به اشتراک بگذارید که هر کدام چند هزار و یا چند میلیون کاربر را دارند. مهم ترین این انجمن ها عبارتند از : Dribbble ،Behance و DeviantArt.

نتیجه گیری

همان طور که نمونه کارهای طراحی آنلاین خود را ایجاد می کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که چه چیزی نمونه کار است و این جا یک موزه برای تمام پروژه های گذشته شما نیست. همچنین این یک طرح کلی است که در آن شما در معرض ایده های جدید قرار می گیرید. این یک ابزار است که شما از آن برای کسب درآمد استفاده می کنید.

برای افراد و سازمان هایی که به دنبال استعداد طراحی هستند، نمونه کارهای آنلاین شما ثابت می کند که شما یک حرفه ای هستید و قادر به ایجاد طرح های زیبا هستید که به مشتریان کمک می کند تا به اهداف کسب و کار خود برسند.

منبع:نمونه کار های وب سایت



:: برچسب‌ها: مراحل طراحی صفحه نمونه کار های وب سایت , طراحی صفحه نمونه کار های وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وصالی

طراحی سایت، روانشناسی رنگ ها، مفهوم رنگ ها در طراحی وب سایت، گرافیک سایت، تئوری رنگ ها در طراحی سایت

تأثیر رنگ ها در طراحی سایت
یکی از مسائلی که توجه بسیاری از طراحان را به خود اختصاص میدهد موضوع روانشناسی رنگ ها میباشد. رنگ های گوناگون این قابلیت را دارند تا تأثیرات گوناگونی بر تفکر و رفتار افراد بر جا بگذارند. شاید دقت کرده اید که فست فودهای بزرگ و معروف در سراسر جهان اغلب از رنگ های زرد و یا قرمز استفاده میکنند. آیا تا به حال از خود پرسیده اید که این رنگ ها چه تأثیری بر شما دارند. هنگامی که شما وارد یک رستوران یا فست فود میشوید، مسلماً تمایل فروشنده و صاحب آن رستوران چنین است که اشتهای شما تحریک شود، در اینجاست که رنگ قرمز وارد عمل میشود. از سوی دیگر رنگ زرد این حس را در افراد ایجاد میکند که تمایل بیشتری به خرید محصول داشته باشند. بنابراین ترکیب این دو رنگ برای یک رستوران به همین سادگی میتواند معجزه کند!
حال به عنوان یک طراح سایت به این موضوع نگاه کنید. سایت های گوناگون میتوانند برای اهداف گوناگون ساخته شوند و محتوای متفاوتی داشته باشند. بنابراین بسته به پیامی که تمایل دارید به بینندگان خود انتقال دهید، باید از رنگ های گوناگون و مناسب با پیام خود استفاده کنید.

انتخاب رنگ های وب سایت بر چه اساسی امکان پذیر است؟
رنگ هایی مانند رنگ سبز، احساس طبیعت را به بیننده انتقال میدهد. در نتیجه این رنگ میتواند گزینه مناسبی برای سایت هایی باشد که محصولات آن ارگانیک میباشد. این رنگ همچنین دارای مفاهیمی چون امنیت، رشد، ثروت و مثبت اندیشی نیز میپباشد.
رنگ خاکستری که اغلب به عنوان رنگ خنثی در نظر گرفته میشود مفهوم جدیت را به بیننده القا میکند. در صورتی که تمایل دارید در طراحی خود از رنگ های قوی مانند قرمز و یا نارنجی استفاده نمایید، رنگ خاکستری میتواند گزینه مناسبی برای همراهی در زمینه طرح شما باشد.
در صورتی که دقیقاً با رنگ ها و مفاهیمشان آشنایی داشته باشید هرچه بهتر و مؤثرتر می توانید با بینندگان خود ارتباط برقرار نمایید و تاثیر صحیحی بر تفکر این افراد در رابطه با سایت خود ایجاد کنید.
یکی از زنگ هایی که بیشترین استفاده را برای طراحی سایت دارد رنگ آبی است. این رنگ برای سایت های درمانی و پزشکی، دانشگاهی و برخی سایت های تجارتی استفاده میشود.


رنگ خاکستری بیشتر برای سایت های بیزینسی، سایت های فروشگاهی و برخی سایت های گرافیکی استفاده میشود.


رنگ زرد برای سایت های فروشگاهی و سایت های آموزشی در برخی موارد استفاده میشود.

 

با توجه به توضیحاتی که در بالا به آن اشاره شد رنگ ها تناسب موضوع را با وب سایت شرح میدهند.
پس لازم است برای سفارش سایت سعی کنید رنگ سایت را طوری انتخاب کنید که با برند خودتان یکی باشد اما با ظاهر سایتتان در تضاد نباشد. از رنگ هایی استفاده کنید که شفاف باشند و حالت کدر به سایت ندهند در قسمت هایی که میخواهید نظر کاربران جلب شود از رنگ های پر رنگ استفاده کنید.

سایت منبع



:: برچسب‌ها: تأثیر رنگ ها در طراحی سایت , رنگ ها در طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 | نظرات ()