نوشته شده توسط : وصالی

وبلاگ چیست

وبلاگ(weblog)، یک وب سایت اینترنتی است که یک شخص یا گروهی از اشخاص می تواند خاطرات، تجربه ها شخصی ، یا هر مطلبی یا اطلاعات را که ممکن است
برای افراد دیگر مفید باشد در ان به اشتراک می گذراند به مطلبی که در وبلاگ به اشترک گذاشته می شود پست گفته می شود

وبلاگ نویسی و تاریخچه ان

تاریخ شروع وبلاگ نویسی قبل از سال 2001 میلادی به وجود امد و تا به امروز رشد انفجاری را تجربه کرده است در کشور ما این پدیده با ارائه

اولین سرویس ارائه دهنده وبلاگ به نام پرشین بلاگ به طور چشم گیری گسترش یافت

و امروزه سایت های خیلی زیادی در زمینه ارائه وبلاگ در کشور ما راه اندازی شده به طور معمول سرویس های وبلاگ دهی سرویس خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند و درعوض ان تبلیغاتی را در وبلاگ کاربران خود نمایش می دهند و از این طریق مخارج  مورد نیاز این گونه سرویس ها را تامین می کنند.

فرق وبلاگ با سایت چیست؟

وبلاگ جایی برای بیان افکار، ایده‌ها، خاطرات، تجربیات و به طور کلی موضوع‌های مورد علاقه یک فرد مشخص است. نوشته‌های وبلاگ از نظر تاریخ انتشار، از جدید به قدیم مرتب و در صفحه اصلی وبلاگ قرار می‌گیرند. نویسنده یک وبلاگ بعد از انتشار نوشته خود، می‌تواند از نظرات خوانندگان نوشته خود نیز آگاه شود. وبلاگ‌نویسی نیازی به داشتن دانش برنامه‌ویسی وب ندارد.

سایت جایی برای بیان خدمات، محصولات و اخبار یک شرکت، سازمان و یا اداره است که معمولاً با اهداف تجاری و یا تبلیغاتی صورت می‌گیرد. مطالب یک سایت در صفحات مختلف قرار می‌گیرند و نسبت به وبلاگ، بروزرسانی کمتری دارد. ارتباط دوسویه‌ای که در وبلاگ‌ها وجود دارد، معمولاً در سایت‌ها دیده نمی‌شود. به طور معمول، اداره یک سایت نیاز به دانش بالاتری از نظر برنامه‌نویسی وب نسبت به وبلاگ دارد. یک سایت ممکن است توسط چند کارمند شرکت یا سازمان اداره شود.

برای داشتن وبلاگ چه چیزهایی لازم است؟

برای داشتن یک وبلاگ، حداقل به ۳ چیز نیاز دارید:
۱. دامنه
۲. هاست
۳. سیستم مدیریت محتوا (CMS)

وبلاگ

 





منبع:وبلاگ و تفاوت آن با وب سایت

 


:: برچسب‌ها: وبلاگ و تفاوت آن با وب سایت , وبلاگ و وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وصالی

 

همیشه یکی از بزرگترین سوالات برای علاقه مندان به ایجاد وب سایت زبان برنامه نویسی تحت وب است. سوال اصلی این است که از بین دو زبان اصلی طراحی وب سایت؛ بین ASP.NET و PHP کدام یک را انتخاب کنم؟
اگر شما هم درون سایت‌ها و انجمن‌های مختلف در این مورد جستجو کرده باشید، خواهید دید که در اکثر موارد این بحث بدون نتیجه بوده و یا هر کس با توجه به دلایل خاص خود از این دو گزینه یک مورد را پیشنهاد می‌کند. من نیز در اینجا قصد ندارم در مورد خوب بودن یا بد بودن این دو گزینه صحبت کنم. بلکه تنها نکاتی را در مورد ASP.NET و PHP بررسی خواهم کرد تا شناخت بهتری از این دو گزینه پیدا کنیم.
قبل از اینکه به بحث درباره‌ی این موضوع بپردازیم بهتر است که بدانیم PHP و ASP.NET چه هستند.

php-vs-asp

PHP چیست؟
PHP یک زبان برنامه‌نویسی اسکریپتی تحت وب بوده و با همین هدف به وجود آمد تا توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان وب با سهولت بیشتر به توسعه‌ی وب سایت‌ های داینامیک بپردازند و از بزرگترین مزایای آن شاید بتوان به متن باز(Open Source) بودن آن اشاره کرد و در نسخه‌های مختلف خود مانند اکثر پروژه‌ها، شامل تحولاتی شد. به طور مثال پشتیبانی از قابلیت شی‌گرایی که در گذشته نبود آن یکی از نقاط ضعف PHP محسوب می‌شد.

ASP.NET چیست؟
در حالی که برخی از افراد ASP.NET را یک زبان تصور می‌کنند باید بدانید که ASP.NET به هیچ وجه یک زبان برنامه‌نویسی نیست، بلکه یک چارچوب(Framework) برای توسعه و ساخت صفحات وب است که با پشتیبانی از HTML ، CSS ، جاوا اسکریپت و زبان‌های برنامه‌نویسی سمت سرور(ServerSide) به توسعه‌ی یک وبسایت کمک می‌کند و از ویژگی‌های این فریم ورک می‌توان به امکان توسعه توسط چندین زبان برنامه‌نویسی اشاره کرد. برای مثال شما با دانستن یکی از زبان‌های خانواده‌ی C و یا ویژوال بیسیک قادر به توسعه‌ی پروژه‌ی خود هستید و یا می‌توانید به صورت تلفیقی از زبان‌های پشتیبانی شده پروژه‌ی خود را رو به جلو هدایت کنید. در ضمن به یاد داشته باشید که باید بین ASP.NET و ASP کلاسیک تفاوت قائل شوید و این دو را با هم اشتباه نگیرید.

 

مقایسه‌ای کوتاه بین PHP و ASP.NET
اگر بخواهیم به صورت کوتاه و گذرا مقایسه‌ای بین PHP و ASP.NET داشته باشیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱- PHP رایگان و متن باز است و بر روی سیستم عامل‌های لینوکس، ویندوز و مک قابل اجراست. این در حالی است که ASP.NET متعلق به شرکت ماکروسافت است و به صورت تجاری عرضه شده است و به صورت عمده فقط روی سیستم عامل ویندوز قابل اجراست.(البته پروژه‌ی MONO قابلیت اجرای محصولات NET. را بر روی سایر سیستم عامل‌ها میسر می‌سازد.)

۲- هزینه‌ی میزبانی و نگهداری وبسایت‌های PHP در مقایسه با وبسایت‌های طراحی شده با محصولات ماکروسافت بسیار کمتر است و سرورهای لینوکس در قیاس با سرورهای ویندوز از ثبات بیشتری برخوردارند.

۳- با استفاده از ASP.NET شما قادر به تولید نرم‌افزارهای تحت سیستم عامل ویندوز هستید که در حال حاضر بیشترین سهم از بازار سیستم عامل ایران را به صورت عام در اختیار دارد، ولی PHP چنین امکانی را برای شما فراهم نخواهد کرد.

۴- برای PHP نیز فریم ورک‌های مختلفی وجود دارد که بصورت رایگان و تجاری عرضه شده‌اند و باعث می‌شوند شما در کمترین زمان ممکن به توسعه‌ی یک وبسایت بپردازید. مانند ASP.NET که یک فریم ورک برای توسعه‌ی برنامه‌ها ووبسایت‌های تحت تکنولوژی ماکروسافت است که بصورت تجاری عرضه شده و قیمت نسبتاً بالایی دارد. (البته ماکروسافت یک نسخه رایگان نیز برای توسعه‌دهندگان ایجاد کرده که از سایت رسمی شرکت ماکروسافت قابل دریافت است).

۵- منابع یادگیری برای هر دو گزینه در اینترنت وجود دارد و شما قادر خواهید بود تا دانش خود را از این طریق به روز نگاه دارید.

۶- طی یک آمارگیری که در یک وبسایت مشاهده کردم، PHP گوی سبقت را ربوده و طی آمار اعلام شده، ضریب نفوذ و استفاده از PHP بالاتر از سایر زبان‌های برنامه‌نویسی برای راه‌اندازی وبسایت‌ها بوده است که می‌توان دلیل این آمار را استفاده‌ی بیشتر افراد از نرم‌افزارهای تحت وب مانند وردپرس، جوملا و سایر سیستم‌های مدیریت محتوا پر پایه‌ی PHP دانست که بصورت رایگان عرضه می‌شوند و دلیلی بر ضعف تکنولوژی NET. نخواهد بود.

۷- فریم ورک‌های PHP و همچنین NET. هر دو از معماری MVC پشتیبانی می‌کنند.

۸- در ASP.NET کدها به دلیل اینکه با فرمت dll کد می‌شوند، از امنیت بالایی برخوردارند و امکان سرقت کدها وجود ندارد، ولی کدهای PHP به دلیل Open Source بودن بیشتر در معرض سرقت و انتشار غیرقانونی قرار دارند که البته راهکارهایی برای کد کردن و محافظت از کدهای PHP نیز وجود دارد و شرکت‌های بزرگ در این زمینه نرم‌افزارهایی را به صورت تجاری روانه بازار ساخته‌اند. ولی با این حال شاهد این هستیم که باز هم کدهای PHP به صورت غیرقانونی منتشر می‌شوند و در این زمینه می‌توان عملکرد NET. را موفق‌تر دانست.

و اما نظر شخصی بنده : شما اگر تازه کار هستید و می خواهید کمتر هزینه کنید بهتر است از زبان پی اچ پی استفاده کنید ولی اگر قصد فروش نرم افزار به سازمان و یا ارگانی را دارید بهتر است از Asp استفاده کنید .





منبع:بهترین زبان برای برنامه نویسی برای طراحی سایت
 


:: برچسب‌ها: بهترین زبان برای برنامه نویسی برای طراحی سایت , بهترین زبان برای برنامه نویسی , بطراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وصالی
کشور روسیه یکی از دیدنی ترین مقاصد گردشگری جهان است که با جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی متنوعی که دارد، چشم هر بیننده ای را به خود خیر می کند. گردشگران در ایام مختلف سال می توانند تور روسیه را انتخاب کرده و از دیدنی های این کشور زیبا و خاص لذت می ببرند. اگر شما نیز آرزوی بازدید از کشور روسیه را در سر دارید، با تور روسیه همراه شوید. اما به یاد داشته باشید که پیش از سفر به هر کشوری باید هتل محل اقامت خود را مشخص نمایید. در ادامه برخی از بهترین هتل های کشور روسیه را به شما معرفی خواهیم کرد.

هتل های روسیه

هتل رادیسون رویال- Radisson Royal moscow hotel

این هتل پنج ستاره در مسکو واقع شده است و یکی از هتل های لوکس و سلطنتی کشور روسیه محسوب می شود. هتل رادیسون رویال علاوه بر خدمات عالی و اتاق های راحتی که دارد، از چشم انداز بی نظیری نیز بر خوردار است. به گونه ای که از یک سو به کاخ کرملین مشرف است و از سمت دیگر آن منظره بی نظیری از رودخانه Moskva ‎‏ دیده می شود.
این هتل دارای امکانات فراوانی نظیر استخر آب گرم، اسپا، کتابخانه، 5 رستوران، امکانات پزشکی، فروشگاه، تورهایی مخصوص قایق سواری و... می باشد. همه اتاق ها مجهز به تلویزیون تخت و wifi رایگان نیز هستند.

هتل رادیسون رویال

هتل دومینا پرستیژ سنت پترزبورگ- domina prestige hotel

هتل دومینا پرستیژ هتلی پنج ستاره با دسترسی عالی به ایستگاه اتوبوس که در شهر زیبای سنت پترزبورگ واقع شده است.هتل دومینا پرستیژ به کلیسای سنت اسحاق و موزه آرمیتاژ نیز بسیار نزدیک است. اگر حیوان خانگی خود را به سفر روسیه می برید، هتل دومینا پرستیژ محل مناسبی برای اقامت شما خواهد بود. بعلاوه هتل دومینا پرستیژ دارای امکانات کافی برای آسایش معلولین می باشد. 

هتل دومینا سنت پترزبورگ

هتل آزیموت- AZIMUT Hotel

آزیموت بلندترین ساختمان سن پترزبورگ و هتلی چهار ستاره است. این هتل دارای دسترسی عالی به مترو و مرکز شهر می باشد. اتاق ها با نمای عالی از رودخانه فونتانکا و مجهز به وای فای هستند. سونا، سالن ماساژ، باشگاه بدنسازی، ترانسفر فرودگاهی، مینی بار رایگان، فروشگاه، خشکشویی، صندوق امانات و... از دیگر امکانات این هتل می باشد. 

هتل آزیموت

هتل ودنسکی سنت پترزبورگ- vedensky hotel st petersburg

از دیگر هتل های سن پترزبورگ روسیه می توان هتل چهار ستاره ودنسکی را نام برد. این هتل در فاصله بسیار کمی از مترو، قلعه پل که یک بنای تاریخی است و مسجد سن پترزبورگ قرار دارد.
دکوراسیون اتاق های هتل ودنسکی در عین مدرن بودن به شکلی کلاسیک طراحی شده است. رستوران این هتل علاوه بر غذاهای روسی دارای انواع خوراک های اروپایی و منوی مخصوص کودکان نیز می باشد. از دیگر امکانات هتل ودنسکی می توان به دستگاه خودپرداز، خشکشویی، امکان کرایه دوچرخه، صندوق امانات، فضای نگهداری از کودکان، اینترنت رایگان، اجازه ورود حیوانات خانگی، سولاریوم، سونا، ماساژ، خدمات تبدیل ارز و... اشاره نمود.

هتل ودنسکی سنت پترزبورگ
هتل سالوت مسکو- SALUT 
هتل آپارتمان سالوت که در مسکو واقع شده است، دارای اتاق های بزرگ و مدرن و دسترسی به اینترنت رایگان می باشد. این هتل همچنین دارای امکاناتی نظیر سونا، سالن زیبایی وتعداد زیادی رستوران از جمله رستوران های چینی و ایتالیایی است. در قسمت همکف هم چندین فروشگاه و غرفه برای خرید و سوغاتی در نظر گرفته شده است.هتل سالوت

منبع: برترین هتل های روسیه

 


:: برچسب‌ها: برترین هتل های روسیه ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 ارديبهشت 1397 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 8 9 10 11 12 ... 13 صفحه بعد